Politic

PSRM critică guvernarea pentru organizarea Adunării Naționale. Reacția Guvernului

Socialiștii acuză guvernarea că ar fi cheltuit bani publicii pentru organizarea Adunării Naționale „Moldova Europeană” de duminică. Într-un comunicat de presă se menționează că soarta Republicii Moldova trebuie decisă de cetățenii țării și nu de oficiali europeni sau ambasadori ai altor state. De cealaltă parte, reprezentanții Guvernului spun că în Piața Marii Adunări Naționale au fost cei care susțin parcursul european ireversibil al Republicii Moldova, care au obosit de hoție și politicieni compromiși.

Partidul Socialiștilor susține că acțiunea de PR a Președintelui țării Maia Sandu, sub genericul „Moldova Europeană”, s-a transformat într-o acțiune de partid, organizată din bani publici. Mai mult, aceștia afirmă că în timpul manifestației, „au răsunat lozinci care ar duce la lichidarea independenței Republicii Moldova și aderarea la România, precum și sloganuri ce ar putea implica Moldova într-un conflict militar pe teritoriul Ucrainei”.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, dezminte informația că Adunarea Moldova Europeană a fost organizată din bani publici și afirmă că cei prezenți în Piața Marii Adunări Naționale au venit din propria inițiativă.

„Ceea ce nu pot înțelege unele partide din țara noastră este că în Moldova există foarte mulți oameni care nu sunt plătiți pentru a participa la mitinguri publice, ci vin la ele pentru că așa le spune inima. În ceea ce privește implicarea Guvernului, aceasta a fost tehnică: instalare scenei, lansarea campaniei de comunicare, asigurarea ordinii publice și programul artistic”, a menționat Daniel Vodă.

Amintim că în data de 21 mai, peste 80 de mii de oameni s-au adunat în Piața Marii Adunări Naționale pentru a susține cursul european al Republicii Moldova în cadrul Adunării Naționale „Moldova Europeană”. De pe scenă au ținut discursuri președinta țării, Maia Sandu, președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, oameni de cultură, sportivi, militari, aleși locali și oameni de afaceri. La final, participanții au votat unanim o rezoluție prin care au cerut aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană.

Citește mai mult