Politic

Platforma DA critică amendamentele la Legea administrației publice: „Ar deschide calea pentru persoane controversate”

Platforma DA insistă pe retragerea unui proiect care amendează legea administrației publice locale. Amendamentele prevăd alegerea unui președinte de raion care nu este neapărat și consilier. Autorii de la PAS motivează că ar trebui oferită puterea executivă unor profesioniști care vin din afara consiliului raional. Pe de altă parte, opozanții din Platforma DA susțin că aceste amendamente ar deschide calea pentru persoane controversate să ajungă în funcție. Autorii amendamentelor nu au comentat pentru Moldova 1 solicitarea Platformei DA.

„Deputații partidului de guvernământ doresc să reanimeze un proiect de lege al lui Sergiu Sîrbu din 2017, din vremurile de glorie ale regimului Plahotniuc, și anume: președinții de raion să poată fi numiți și din afara consilierilor raionali. Ca să fie mai clar, un președinte de raion poate să fie ales chiar dacă nu a candidat la alegeri pe lista vreunui partid”, a declarat Liviu Vovc, secretarul general al Platformei DA.

Un grup de deputați din Fracțiunea PAS a elaborat un proiect de lege prin care oferă dreptul persoanelor fără mandat de consilier să fie alese în funcția de președinte de raion.

În prezent, legea prevede că președinții de raion pot fi aleși din rândul consilierilor raionali.

Autorii inițiativei legislative susțin că acest principiu de accedere la funcțiile de conducere la nivelul autorităților publice de nivelul II limitează posibilitatea ocupării acestei funcții de către un profesionist, capabil să îmbine cunoștințele de natură administrativă cu abilități manageriale.

Ana Stegarescu

Ana Stegarescu

Autor