Social

Un liceu din capitală a găzduit conferința națională "Leadershipul autentic - între creativitate și inventică"

Conferința Națională "Leadershipul autentic - între creativitate și inventică" a adunat astăzi profesioniști din educație de pe ambele maluri de Prut pentru o zi plină de inspirație și schimb de idei despre leadership. Profesori, psihologi și directori de școli și-au împărtășit viziunile privind cultura digitală, arta de a transforma, dar și curajul de a conduce. Evenimentul a fost organizat la inițiativa unui liceu din capitală.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

„Ideea acestei conferințe a fost una spontană, dar nu întâmplătoare, pentru că ne-am gândit că ar fi o oportunitate pentru cadrele noastre didactice, părinți și elevi de a interacționa, de a dialoga cu speakeri de top, de valoare, din sistemul nostru edicațional, dar și din România. Leadershipul presupune o abordare nu doar la nivel de conducere de top, dar, de fapt, lideri suntem toți. Fiecare din noi, profesori la clasă, un elev care organizează o activitate”, spune directoarea liceului, Tatiana Bologan.

„Adevărata transformare începe din sala de clasă, de la calitatea de a fi profesor și, în primul rând, un profesor trebuie să fie un lider, un lider educațional, să poată să inspire, să poată să transforme, să poată să dea o inițiativă și un suflu nou procesului de dezvoltare a fiecărui copil”, menționează Ecaterina Moga, expert în educație.

La eveniment au fost prezenți și profesori din România, care au apreciat colaborarea cu instituțiile de învățământ din Republica Moldova.

„O colaborare bazată pe respect și pe creare de punți reale, de schimb real, de a asculta activ ceea ce se întâmplă pe partea cealaltă, este absolut necesară. Doar ascultându-ne și doar vorbind despre ceea ce credem că se întâmplă, adică împărtășindu-ne experiența fiecare dintre noi putem să învățăm. Rolul unui profesor este să învețe, obligația unui profesor este să învețe permanent. Rolul unui profesor este să formeze o țară”, subliniază profesorul Radu Jugureanu din România.

„Odată cu programa școlară creștem și viitorii lideri care vor conduce societatea de mâine. Dacă ne plângem astăzi că nu avem niște lideri buni, care să ne conducă așa cum ne-am dori, spre ținta, viziunea, scopul pe care-l avem este și din cauza faptului că la timpul potrivit noi de acum sau cei de atunci nu au știu să crească niște lideri buni pentru nevoile noastre de astăzi”, spune profesoara Geanina Spiriduș din România.

Inițiativa a fost salutată de Ministerul Educației și Cercetării.

„Leadershipul autentic este acea capacitate competentă de care au nevoie toți actorii principali din sistemul educațional. Vorbim atât de profesori simpli la clasă, cât și vorbim despre cele mai înalte funcții în domeniul educațional, pentru că leadershipul autentic este despre a inspira, a ghida, nu doar a conduce”, menționează Valentina Olaru, secretar de stat la Ministerul Educației.

Conferința Națională "Leadershipul autentic - între creativitate și inventică" este la prima ediție.

Citește mai mult