Social

Conducerea Companiei „Teleradio-Moldova” a prezentat raportul de activitate pentru anul 2022, dar și prioritățile pentru 2023

Readucerea Radiodifuzorului public în serviciul cetățenilor, consolidarea capacităților de producție, modernizarea instituției, dar și îmbunătățirea grilei de emisie - sunt câteva dintre realizările Instituției Publice „Teleradio-Moldova”, înregistrate pe parcursul anului trecut. Astăzi, conducerea Companiei a prezentat raportul de activitate pentru anul 2022, dar și prioritățile pentru anul curent.

TRM
Sursa: TRM

În 2022, Compania „Teleradio-Moldova” a avut drept obiectiv nu doar consolidarea capacităților de producție, dar și readucerea posturilor Moldova 1 și Radio Moldova pe primele locuri în rândul celor mai ascultate și vizionate din țară. Conducerea instituției susține că are planuri pentru a se menține printre cei mai buni.

„Monitorizările care s-au făcut în octombrie-noiembrie au atestat că Moldova 1 este pe primul loc la capitolul încrederii populației. Teleradio-Moldova va oferi bugete pentru diferite emisiuni, va face concursuri și vor fi achiziționate diverse producții, care să fie difuzate la Moldova 1, la Radio Moldova”, a declarat directorul general al IP Compania „Teleradio-Moldova”, Vlad Țurcanu.

Președintele Consiliului de Supraveghere și Dezvoltare (CSD) spune că printre prioritățile CSD se regăsesc modernizarea instituției, soluționarea deficitului de cadre, dar și majorarea salariilor pentru angajați.

„Deviza pe care am regăsit-o aici a fost: „Muncim așa cum ne plătesc”. Deci, o problemă este salarizarea, care s-a înscris în agenda CSD-ului. Problema a început să fie rezolvată, împreună, cot la cot cu administrația și, astfel, la 1 septembrie, salariile angajaților au fost majorate cu 20 la sută, dar este mizer. Este o problemă și deficitul de cadre. O altă problemă este instruirea și pregătirea cadrelor”, a declarat președintele CSD, Arcadie Gherasim.

În ultimul an, postul național de televiziune, Moldova 1, practic, și-a schimbat fața, dar și conținutul, grație unei grile noi, cu emisiuni pentru toate categoriile de populație. Totodată, Moldova 2 a devenit o platformă unică pentru programele culturale.

„Știu că am fost criticați că am scos unele emisiuni din emisie și am pus alte emisiuni, avem multe emisiuni noi. Am dezvoltat, ceea ce mie îmi place și cred că așa trebuie să fie o televiziune - segmentul transmisiunii în direct. Am dezvoltat foarte mult și segmentul de divertisment”, a declarat directorul Moldova 1, Corneliu Durnescu.

„Au fost lansate aproape 20 de emisiuni noi din toate categoriile. Partea editorială a postului a fost divizată în două departamente mari: „Departamentul programe sau emisiuni” și „Departamentul știri, dezbateri și sinteze””, a declarat directorul Radio Moldova, Cornel Ciobanu.

Tot în 2022, Compania „Teleradio-Moldova” a semnat un memorandum de înțelegere cu radiodifuzorul național din Georgia, privind preluarea unui proiect de sediu și de studiouri de radio și televiziune. Compania de la Tbilisi a transmis cu titlu gratuit un proiect arhitectural, în baza căruia vor fi construite studiourile noi pentru IP Compania „Teleradio-Moldova”. Valoarea totală a proiectului este de 17 milioane de euro.

Citește mai mult