Lucrările de reparație a podului din strada Mihai Viteazul, pe ultima sută de metri? Șoferii: „Se circulă foarte greu”
Lucrările de reparație a podului din strada Mihai Viteazul din capitală urmează să fie terminate în această vară, anunță responsabilii de șantier, deși acestea urmau să fie finalizate la sfârșitul anului trecut. Între timp, ambuteiajele au devenit o rutină zilnică, iar șoferii spun că încearcă să evite această zonă, întrucât pierd mult timp în trafic.
Șoferii care traversează podul de câteva ori pe zi sunt cei care suferă cel mai mult. Ei spun că lucrările de reparație durează prea mult, mai ales că acest sector de drum este una din cele mai importante artere din capitală.
„Merg des pe el și îmi pare că nu prea se construiește. Circul des pe aici, aproape de 6-7 ori pe zi. Interesant că văd numai cinci, șase, șapte lucrători lucrează la un pod. Podul acesta ar trebui reparat în maximum șase luni, nu cinci-șase ani”;
„- Cât timp vă ia să-l traversați? - Când 15 minute, când 20 de minute, diferit. Poate și jumătate de oră”.
Iar unii cetățeni ne-au spus că, din cauza lucrărilor, aceștia uneori întârzie la lucru sau la ore, întrucât transportul public traversează porțiunea, potrivit lor, și jumătate de oră.
„Dacă e construcție publică, ar trebui să se desfășoare foarte rapid lucrările. În China se construiesc poduri peste munți în jumătate de an, dar la noi o porțiune de 500 de metri de pod se construiește în câțiva ani”.
„Foarte greu. Mergem chiar și cu transportul nostru. Avem nepoței pe care trebuie să-i ducem în partea cealaltă acasă după școală, după grădiniță și foarte greu ajungem”;
„Este în reparație de mult timp. Păi asta e și normal. Nu se face într-o lună, acesta-i lucru capital. Iar cât privește ambuteiajele care se formează, la noi de acum în Chișinău se pare că sunt mai multe mașini decât populație”;
„E greu și sunt ambuteiaje, și demult se construiește. E prea mult”.
Potrivit responsabililor de șantier, lucrările de construcție la cea de-a doua porțiune a podului de pe strada Mihai Viteazul se află în fază finală. Acestea urmează să fie terminate în această vară. Aceștia au mai explicat că unele lucrări nu pot fi efectuate în timpul iernii, motiv pentru care ele durează.
„Este un pod cu lucrări complexe, sunt multe tipuri de lucrări care nu pot fi executate mereu, adică pe timp de iarnă ele se opresc, din cauza că betonarea nu se execută pe timp de iarnă. Cu materialele erau mici probleme, acum s-au rezolvat”, spune inginerul Mihai Condrea.
Podul de pe strada Mihai Viteazul a intrat în reparație în anul 2022. Valoarea totală a lucrărilor a fost estimată inițial la aproximativ 78 de milioane de lei, dar, între timp, suma a crescut până la 108 milioane de lei.