Podul peste râul Bâc de pe șoseaua Balcani, dat în exploatare. Investiții de 184 de milioane de lei

Podul peste râul Bâc și peste calea ferată de pe șoseaua Balcani, la periferia Chișinăului, a fost redeschis astăzi pentru circulație. Acesta este un segment important al drumului M1 ce face legătura dintre frontiera cu România și cea cu Ucraina. Proiectul este esențial pentru fluidizarea traficului pe una dintre cele mai aglomerate artere de la intrarea în capitală și va reduce semnificativ ambuteiajele, scurtând, totodată, timpii de călătorie pentru șoferi.
Construcția podului peste râul Bâc și a pasajului peste calea ferată este un proiect complex, de importanță strategică pentru infrastructura Republicii Moldova, susține vicepremierul Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
„Noi, astăzi, în primele zile ale lunii iulie, dăm în exploatare și vom redeschide circulația pe acest pod. Este un amplu proiect de infrastructură în Republica Moldova. Deci, în primul rând, au fost construite două poduri noi. Unul peste râul Bâc, de 80 de metri lungime, al doilea - de 60 de metri - peste calea ferată. Au fost construite cinci podețe noi, doi kilometri de drum care leagă strada Pietrăriei cu strada Calea Ieșilor. Pentru a scoate din această intersecție absolut tot transportul cu destinație spre Vatra. Aceasta va duce la fluidizarea transportului și la lipsa de ambuteiaje”, a declarat vicepremierul Bolea.

Proiectul a inclus, pe lângă construirea podului propriu-zis, și modernizarea infrastructurii din zonă, a menționat directorul general interimar al Administrației Naționale a Drumurilor (AND), Sergiu Bejan.
„Da, această lucrare este una foarte amplă, nu este doar o lucrare de pod, dar vorbim despre darea în exploatare a unui nod rutier vital atât pentru drumul național M1, cât și pentru traficul care este în conexiune, traficul municipal, traficul orășenesc. Acest traseu se suprapune și cu șoseaua Balcani, care este cea mai încărcată din punct de vedere al traficului rutier”, a arătat Bejan.
Precizăm că lucrările de construcție a podului peste Bâc și a pasajului peste calea ferată de pe șoseaua Balcani au demarat în 2023 și au fost finalizate la termenul stabilit. Bugetul total al proiectului a fost de peste 184 de milioane de lei, dintre care peste 38 de milioane de lei pentru construcția podului peste râul Bâc, aproximativ 30 de milioane de lei pentru construcția pasajului peste calea ferată, iar 95 de milioane de lei pentru lucrările de construcție a drumului de acces spre zona industrială Pruncul, strămutarea albiei râului Bâc și lucrările de racordare cu strada Pietrăriei.

