Podul peste calea ferată de la Bălți intră în reparație capitală după decenii de degradare
În nordul Republicii Moldova se desfășoară reparația capitală a unuia dintre cele mai problematice obiective de transport din regiune - pasajul peste calea ferată din proximitatea municipiului Bălți, pe drumul public R6. Timp de mulți ani, podul s-a aflat într-o stare avariată și reprezenta un pericol real pentru șoferii care circulau zilnic pe această importantă arteră.


Lucrătorii implicați în reparații confirmă că structura se dezintegra efectiv.
„Foarte deplorabilă. Am demontat balustradele, totul cădea jos, pentru că are mulți ani. Durata de exploatare... când a fost construit podul, termenul de utilizare era de aproximativ 70 de ani. Când trec camioanele grele, betonul tremură și se desprind bucăți. Știți și dumneavoastră că este foarte greu să treci prin oraș, dar dacă nu ar fi ocolitoarea, ar fi mult mai dificil”.
Mulți șoferi spun că, zilnic, își puneau viața în pericol mergând pe acest pod.
„Ar fi putut avea loc un accident sau altceva. Podul era pe terminate, se vedea clar că unele părți erau separate”.
„Era în stare avariată. Bine că se repară în sfârșit”.
„Era într-o stare deja avariată, oricum e mai bine că se repară. Este normal, există drum ocolitor, deci nu e o problemă, se poate trece”.
„Da, e foarte bine dacă măcar ar face mai repede. Starea de avarie era, să spunem direct, îngrozitoare”.

Pasajul are o lungime de peste 50 de metri. A fost construit la sfârșitul anilor '60 - începutul anilor '70 și are o durată de exploatare de peste 50 de ani. Costul reparației capitale este de 37,5 milioane de lei. Lucrările sunt planificate să fie încheiate la 1 iulie 2026.
CITIȚI ȘI: