Economic

Serviciul Fiscal de Stat: Notificările privind taxa pentru folosirea drumurilor în 2026 sunt autentice

Notificările primite de contribuabili privind taxa pentru folosirea drumurilor în 2026 sunt autentice. Confirmarea vine de la Serviciul Fiscal de Stat (SFS), după ce în mediul online s-a speculat că acestea ar fi false.

Notificările au fost expediate proprietarilor de autovehicule care au trecut inspecția tehnică în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2025, în cazul mașinilor supuse verificării o dată la doi ani.

Fiscul reamintește că taxa pentru folosirea drumurilor este achitată anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice.

În total, 84.974 de notificări au fost expediate deținătorilor de vehicule prin intermediul Î.S. „Poșta Moldovei”.

Valoarea totală a taxelor indicate în notificări pentru anul 2026 constituie 102.6 milioane de lei.

Documentul conține informații despre autovehicul, inclusiv numărul de identificare (VIN), anul fabricației și suma taxei aferente anului 2026.

De asemenea, notificarea include un cod QR prin care contribuabilul poate accesa serviciul electronic MPay pentru achitarea taxei.

Ce trebuie să facă proprietarii de autovehicule

Dacă taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul indicat în notificare, documentul poate fi ignorat.

În cazul în care autovehiculul a fost vândut, iar taxa pentru anul 2026 nu fusese achitată până la data vânzării, obligația de plată revine noului proprietar.

SFS a pus la dispoziție și tutoriale video care explică modul în care poate fi verificată suma prin intermediul serviciului „Calculatorul auto online” și cum se poate achita taxa prin MPay.

Pentru informații suplimentare, contribuabilii pot apela gratuit Centrul Unic de Apel la numărul 0 8000 1525, selectând tasta 1.

Totodată, Serviciul Fiscal de Stat recomandă cetățenilor să verifice datele privind obligațiile fiscale exclusiv prin intermediul canalelor și serviciilor oficiale.

CITIȚI ȘI:

Nicoleta Borodin

Nicoleta Borodin

Autor

Citește mai mult