Social

Pasagerii cărora le-au fost anulate zborurile sunt revoltați. Au mers la sediul „Air Moldova” pentru a cere, inclusiv, despăgubiri

După ce Air Moldova a anunțat sistarea zborurilor până pe 15 mai, mai mulți pasageri cu bilete la cursele anulate au venit la sediul companiei aeriene, pentru a-și cere banii înapoi. Deși li s-a promis restituirea banilor în termen de 30 de zile, oamenii spun că ei au fost nevoiți să-și cumpere bilete de la alte companii, iar în unele cazuri, prețul acestora a fost chiar triplu față de cel inițial.

Oamenii care au rămas în aeroport sunt supărați că nu s-au putut prezenta la timp la serviciu. Acum, ei speră cel puțin că Air Moldova le va restitui banii în termenul anunțat.

„Am avut bilet pentru data de 7 mai, duminică, spre Londra, și a fost anulat biletul. Mi-a venit e-mail săptămâna aceasta. Deja am fost și au spus că o să ne returneze banii în decurs de 30 de zile”;

„Promit în 30 de zile. - O să cereți și o despăgubire? - Cu asta și mă ocup acum, am scris cerere prin adresă de e-mail”; „S-a anulat, dar eu aveam nevoie urgent și am luat de la altă companie și am venit deodată la ei. - O să cereți și despăgubiri? - Da, ei spun 60 de euro”; „Eu am luat dus și întors cu 385 de euro, de la Air Moldova, dar acum am dat 1400 numai ca să mă duc într-o direcție. O să cereți și despăgubiri? - Nu am eu când să umblu pe drum să bat la ușă, numai timp pierdut”.

La sediul companiei au venit și persoane care și-au planificat vacanța de vară, iar acum se tem că zborurile vor fi anulate.

„Noi avem zborul planificat de vară și am venit să vedem dacă o să avem acest zbor. Așteptăm un rezultat, asta este tot ce mi-a spus”.

Potrivit președintelui Centrului Național pentru Protecția Consumatorilor, Sergiu Lelic, compania aeriană trebuie să informeze pasagerii despre anularea zborului cu 14 zile înainte de plecare și să le ofere soluții.

„În toate aeroporturile sunt reprezentați ai companiei de zbor. Valoarea compensației este de la 250 de euro până la 600 de euro în funcție de distanța zborului”.

Acum câteva zile, prim-ministrul Dorin Recean a anunțat că Guvernul va încerca să întoarcă oamenilor banii. Recean spune că cei care au achitat biletele cu ajutorul cardului bancar, dar nu au beneficiat de servicii, își pot obține banii prin procedura de revendicare pentru serviciul neacordat.

Amintim că săptămâna trecută, Air Moldova a fost sancționată cu o amendă de 12 mii de lei pentru practici comerciale înșelătoare. În urma unui control inopinat, Autoritatea Aeronautică Civilă a descoperit că operatorul aerian a admis mai multe încălcări privind rambursarea mijloacelor bănești în contextul zborurilor anulate.

Citește mai mult