Social

În Republica Moldova se desfășoară o campanie de popularizare a lecturii ziarelor și revistelor printate

În era digitală, numărul consumatorilor de informații pe suport de hârtie scade constant. Totuși, prin campanii de promovare a abonamentelor, în 2021 Poșta Moldovei a reușit să facă mai mulți cititori să opteze pentru publicații periodice tipărite și cărți, livrate de poștași. Datorită parteneriatelor cu edituri și redacții, în acest an oferta este și mai variată, iar prețurile abonamentelor întocmite în perioada campaniei - mai accesibile.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

Fiecare abonat are propria motivație de a-și dori să primească publicațiile preferate în variantă printată.

„Pentru un an era 12 lei, acum prețul este de 15 lei, nu e o majorare semnificativă, dat fiind că țin la acest ziar și vreau să supraviețuiască. Vreau să spun că internet nu am, iar cititul fizic e mult mai captivant și interesant”, spune Ludmila Nemcic, o locuitoare a capitalei.

La oficiul central al Poștei Moldovei l-am întâlnit pe Anatol Latîșev. Artistul spune că obișnuiește an de an să se aboneze la ziarele și revistele care-i plac.

„Noi cu tehnologiile noastre performante de astăzi am uitat cum arată ziarul. S-a deconectat lumina, dar ziarul nu se deconectează, citești, vezi informația. În ziar m-au publicat și pe mine ca pe artist al poporului. Erau pozele noastre, scria despre Sulac, despre Mihai Munteanu, despre Gheorghe Mustea, Zinaida Julea, era autobiografia, se păstra”, povestește artistul Anatol Latîșev.

Sunt și moldoveni care consideră tipăriturile țin de domeniul trecutului.

„Nu prea am nevoie, dacă sunt toate la televizor, sunt în internet. Nu am avut așa ocazie să mă abonez. Pe viitor o să mă gândesc”, spune Valentina Ionașco.

„Internetul este singura cale de comunicare a informației, cât de cât rapidă și eficientă credem, însă cumva ziarele s-au șters din istoricul lor, cumva au rămas ceva mai vechi, nu pentru noi posibil”, spune Cristina Gîlca.

Evghenia Loitra este o refugiată din Ucraina. Ea spune că în țara sa ziarele și revistele sunt în continuare la mare căutare.

„Părinții mei, dar și bunicii permanent se abonează la anumite ediții. Eu citesc mai mult online, dar evident răsfoiesc si ziarele părinților”, povestește Evghenia Loitra.

Pe lângă cele peste 100 de publicații periodice, în cadrul campaniei de promovare a abonării, Poșta Moldovei are în ofertă și 270 de cărți.

„Pe lângă edițiile periodice, ziare de investigație, ziare culturale, sunt și reviste pentru copii foarte interesante. În data 14-16 decembrie avem și Ziua Abonatului, iar fiecare redacție în limita reducerilor pe care le dau, avem reduceri de la 5, 10, 15 procente de care pot să beneficieze dacă se vor abona în orice oficiu poștal”, explică administratorul interimar al Poștei Moldovei, Roman Cojuhari.

Potrivit datelor oficiale, cel mai des moldovenii se abonează la ziarele și revistele de specialitate, urmate de revistele pentru copii, pentru femei și cele culinare.

Citește mai mult