Externe

Șoferii de camioane și fermierii polonezi au început să blocheze non-stop accesul la punctul de trecere Medyka. Protestatarii spun că ar putea bloca în totalitate frontiera

Șoferii de camioane și fermierii polonezi au început să blocheze non-stop accesul la punctul de trecere Medyka, unul dintre cele mai aglomerate de la granița cu Ucraina. În total, polonezii blochează deja patru puncte de trecere, iar coloanele de camioane se întind pe zeci de kilometri.

observatornews.ro
Sursa: observatornews.ro

Timpul de așteptare pentru a traversa granița este de câteva săptămâni. Mai mult, protestatarii spun că ar putea bloca în totalitate frontiera.

Cozile de camioane de la frontiera dintre Polonia și Ucraina au ajuns deja să aibă până la 40 de kilometri lungime. De mai bine de două săptămâni, șoferii polonezi blochează punctele de trecere pentru camioanele ucrainene.

Camionagiii polonezi îi văd pe colegii din țara vecină ca pe o amenințare pentru afacerile lor și se consideră dezavantajați de Uniunea Europeană, care le-a oferit facilități. Ucrainenii, care așteaptă zile în șir să traverseze frontiera, sunt disperați.

VOX șoferi ucraineni:

„Astăzi este marți. E deja a cincea zi de când mă aflu aici. Ce privilegii am eu în Polonia? Nu am niciun privilegiu! Poliția acționează corect.”;

„Situația este dificilă. Procedura care înainte dura 10-15 ore, acum durează o săptămână. Așa că nu este ușor. Condițiile sunt inumane.”

Protestatarii susțin că pierd în fața companiilor ucrainene, care oferă prețuri mai mici pentru serviciile lor și care transportă mărfuri „în” și „din” toate țările comunitare și nu doar produsele și mărfurile pe care le aduc din Ucraina în Uniunea Europeană. Șoferii polonezi de camioane se plâng, de asemenea, de o presupusă discriminare din partea autorităților de la Kiev.

Recent, blocadei camionagiilor s-au alăturat și fermierii polonezi, care, la fel, consideră că exportul de cereale ucrainene le amenință propriile afaceri. Consecințele blocadei la punctele de trecere au dus până acum la kilometri de ambuteiaje, săptămâni de așteptare sub cerul liber, în condiții de iarnă, pierderi mari pentru economie și întârzieri masive pentru exporturile către țările Uniunii Europene.

Citește mai mult