Regional

Bălți: Două poduri avariate peste râul Răut vor fi demolate și în loc vor fi construite altele noi, după standarde europene

Două poduri din municipiul Bălți aflate în stare deplorabilă riscă să se surpe în orice moment. Vechi, de aproape jumătate de secol, cele două construcții peste râul Răut prezintă un adevărat pericol pentru mașinile și pietonii care trec pe acolo. Potrivit specialiștilor, acest fapt a fost demonstrat prin mai multe studii de fezabilitate. Până la finele acestui an, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale își propune să le renoveze capital. Cele două poduri urmează să fie demolate și, practic, vor fi construite altele noi, după standarde europene.

t.me/spinuandrei
Sursa: t.me/spinuandrei

Podurile au fost construite la începutul anilor 70, iar de atunci nu au fost niciodată reparate. Acestea au împreună o lungime de aproximativ 70 de metri și sunt destinate atât circulației rutiere cat și prietenilor. Pentru renovarea lor capitală urmează să fie alocați peste 60 de milioane de lei.

Oamenii care locuiesc în zonă spun că sunt nevoiți să circule zilnic pe cele două poduri asta chiar dacă este frică pentru starea deplorabilă în care se află acestea și că nu au nicio alternativă pentru a le ocoli.

„Nu vedeți iată pe margini este totul crăpat, o să se ducă degrabă. Toate mașinile care vin de la Râșcani, Glodeni, Bălți care se duc spre Chișinău toate trec pe aici.”;

„E avariat, uitați-vă la el. Clar lucru că prezintă pericol. Uitați-vă că toți stâlpii de sub el sunt crăpați, pilonii ăștia care îl țin.”;

„Sunt niște găuri serioase, deja îi strașnic de mers pe dânsele, acelea trebuie în primul rând făcute.”;

Potrivit secretarului de stat al Ministerului Infrastructurii, Nicolai Mîndra, în această primăvară urmează să fie organizată licitația pentru selectarea companiei care se va ocupa de executarea lucrărilor. Autoritățile dau asigurări că, în cel mult un an, cele două poduri vor fi construite de la zero și date în exploatare. În acest sens, din Fondul Rutier urmează să fie alocați 60 de milioane de lei.

„Este o porțiune de drum de ocolire a orașului Bălți, pe partea de nord a orașului. Este un sector de drum cu un trafic foarte intens și după examinarea podurilor atât vizual cât și tehnic, s-a constatat că în urma calamităților naturale, dar și a forței camioanelor care trec pe acolo, în ultimii 50 de ani a degradat complet. Ne-am propus să modificăm și cauzele contractuale pentru a fi posibilă lucrarea în două schimburi, în acest sens timpul estimat de proiectanți de doi ani, va fi scurtat la un an”, spune Nicolai Mîndra.

Așa cum cele două poduri fac parte din drumul național R-6, responsabilii Primăriei Bălți nu vor contribui cu nimic la reconstrucția lor. Totuși, autoritățile de la Chișinău împreună cu cele de la Bălți urmează de comun acord să identifice un drum de ocolire pentru sutele de mașini care trec zilnic pe acolo. Acest fapt îi nemulțumește pe unii locuitori din Bălți care spun că orașul se va sufoca în ambuteiaje dacă podurile vor fi demolate și vor ca responsabilii să găsească o altă soluție pentru a le renova.

„Orașul este aglomerat, de dimineață sunt ambuteiaje mari. O mare parte din persoane vin pe aici, iar o alta prin oraș, respectiv dacă ar demola podul dat la momentul actual și toate mașinile s-ar duce prin oraș s-ar face un haos. Mai ales că este și școala, și serviciul, o să fie suprasolicitare.”;

„Nu, drum de alternativă nu este și eu cred că în oraș va fi un colaps total.”

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a anunțat recent că Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România s-a angajat să elaboreze studii de fezabilitate pentru alte patru poduri rutiere din țara noastră.

Citește mai mult