Social

Starea drumurilor din Chișinău: Șoferii se plâng de gropi și reparații costisitoare

Mai mulți locuitori ai Chișinăului se plâng de starea proastă a drumurilor și a trotuarelor după topirea zăpezii. Gropi și crăpături adânci au apărut atât pe arterele secundare, cât și pe cele principale ale orașului, iar drumarii raportează despre volumul reparațiilor efectuate. Pe parcursul săptămânii trecute, muncitorii rutieri au umplut găurile cu asfalt rece și au curățat zăpada din canalele pluviale. Administrația întreprinderii municipale „Exdrupo” a menționat că lucrările continuă. Cu toate acestea, nu a fost posibil să obținem un comentariu de la autoritățile locale.

imagine-simbol
Sursa: imagine-simbol

Videoclipuri privind starea drumurilor sunt postate pe rețelele de socializare de șoferi din capitală. Unii conducători auto recunosc că sunt nevoiți să-și schimbe traseul obișnuit, alegând un drum mai lung chiar, numai să evite gropile și, respectiv, reparațiile neprevăzute.

VOX: „Suspensia se strică adesea și reparație este foarte scumpă. Amortizatoare, arcuri, blocuri de etanșare, frână. Totul se rupe. Reparația m-a costat 13 mii de lei.” „Sunt foarte distruse, a căzut puțină zăpadă și toate drumurile sunt dezastruoase, îți distrugi mașina. După iarnă foarte mult s-au deteriorat. Bineînțeles că este dificil să te deplasezi, sari pe aproape fiecare denivelare.” „Aș dori sa fie reparate mai eficient și calitativ, pentru că ceea ce fac ei este suficient doar pentru o săptămână sau două și se distrug din nou.”

Așa arată acum una dintre străzile centrale - Dosoftei. Timp de câteva zile nu am găsit nicio echipă de drumari care să efectueze reparații ale drumului.

Strada Uzinelor este una dintre cele mai aglomerate artere industriale. Chiar și camioanelor le este greu să circule pe acest drum.

Sectorul Botanica, bulevardul Cuza Vodă, de asemenea, una dintre cele mai aglomerate străzi.

VOX: „Drumurile sunt foarte, foarte proaste, în primul rând. În al doilea rând, nu se fac lucrări de reparație.”

Echipa Moldova 1 a încercat timp de câteva zile să obțină de la șeful întreprinderii Exdrupo, precum și de la șeful Direcției generale mobilitate urbană un comentariu cu privire la efectuarea lucrărilor de reparație a drumurilor din capitală. Serghei Tomiță și Vitalie Mihalache s-au referit la serviciul de presă al Primăriei, privind obținerea permisiunii pentru interviu. Natalia Ixari, consilierul primarului, a fost mai întâi de acord să ne ajute, apoi nu a mai răspuns la apeluri, iar șeful Serviciului de presă al Primăriei, Vasile Chirilescu, ne-a organizat un interviu cu Vitalie Mihalache, însă la ora stabilită funcționarul nu s-a prezentat și apoi nu a mai răspuns la apeluri și la mesaje. Nici edilul Ion Ceban nu a răspuns la apeluri. Am vrut să aflăm de la el de ce subalternii săi nu răspund la mesajele jurnaliștilor în timpul orelor de muncă.

Pe un drum din centrul orașului e groapă lângă groapă. Carosabilul s-a deteriorat rapid în lunile de iarnă, spun șoferii, astfel că pe unele porțiuni de drum trebuie să reduci viteza la zero.

VOX: „Drumurile au devenit mai proaste, pline de gropi. Foarte dificil pentru șoferi.

„Nu am avut o iarnă ca asta de multă vreme, poate că nu ne așteptam să se înrăutățească drumurile atât de repede, dar sperăm că le vor repara.”

„Ar fi bine ca domnul Ceban sa facă podul pe strada Mihai Viteazul, pentru ca e problema nr. 1. Dar de drumuri nici nu mai vorbim, urgent trebuie să fie reparate.”

În luna decembrie municipalitatea a anunțat că a achiziționat beton asfaltic rece pentru a astupa gropile care s-au format pe străzile din Capitală. Atunci, șeful Direcției generale mobilitate urbană, Vitalie Mihalache, spunea că materialul livrat întreprinderii municipale Exdrupo va fi suficient pentru a repara porțiunile critice de pe carosabil atât în zona orașului, cât și pe drumurile de acces din suburbii deservite de către întreprinderea municipală.

Citește mai mult