Ziua Europeană 112 // În 2023, serviciul unic de urgență din R. Moldova a înregistrat peste două milioane de apeluri
Pe parcursul anului trecut, specialiștii din cadrul Serviciului 112 au gestionat peste două milioane de apeluri, înregistrând o medie zilnică de aproximativ 6 500 de apeluri. De asemenea, sistemul informațional a înregistrat peste 84 de mii de mesaje text referitoare la solicitările de urgență. Datele au fost prezentate de Ministerul Afacerilor Interne în contextul Zilei Europene a numărului de urgență 112.

Potrivit ministerului, un operator 112 preia, în 8 și 12 ore, până la 300 de apeluri, timpul mediu de răspuns la apelurile de urgență fiind de 4 secunde, iar timpul mediu de procesare a apelurilor de urgență de 50 de secunde. Tot în anul 2023, un operator a răspuns la peste 50 de mii de apeluri, aceasta fiind cifra maximă înregistrată pe parcursul anului.
Precizăm că în fiecare an, pe data de 11 februarie, este marcată Ziua Europeană 112, dedicată sensibilizării și recunoașterii contribuției la serviciile de urgență. Pe teritoriul Republicii Moldova, numărul unic 112 pentru apelurile de urgență este operațional non-stop și funcționează începând din martie 2018.
Apelul către numărul 112 este gratuit, iar cetățenii pot solicita intervenția specializată 24 de ore din 24, de pe orice telefon fix sau mobil, în Republica Moldova și întreaga Uniune Europeană.
Amintim că, începând cu data de 1 ianuarie 2024, Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost transferat în gestionarea Ministerului Afacerilor Interne.