Internațional

Un oraș european introduce limita de viteză de 30 km pe oră pe majoritatea străzilor

Bologna este primul mare oraș care implementează o limită de viteză de 30 de kilometri pe oră. Cu ajutorul noului plan de trafic autoritățile își propun să facă străzile mai calme, mai sigure și mai ecologice până anul viitor. Această inițiativă face parte dintr-o tendință în creștere în Europa, unde orașe precum Amsterdam, Bruxelles sau Lyon au aplicat deja proiecte similare de reducere a limitelor de viteză.

Limita de viteză de 30 km pe oră este aplicată în Bologna de la jumătatea lunii ianuarie. Măsura face parte dintr-o viziune de regândire a spațiului urban și de reducere a numărului de accidente rutiere. Chiar dacă autoritățile locale spun că numărul acestora a fost redus semnificativ, cu 21%, de la intrarea în vigoare a noii măsuri, mulți alți oficiali pun la îndoială beneficiile acesteia, inclusiv ministrul Transporturilor, Matteo Salvini, care s-a declarat îngrijorat de posibilele ambuteiaje. Interdicția a stârnit numeroase controverse și în rândul locuitorilor din Bologna.

„Se exagerează, 30 este prea puțin. Cel puțin 50 km/h, ca în centrele marilor orașe, asta ar fi OK, dar 30 este prea puțin.”

„Sunt zone în oraș unde limita este exagerată, în altele - această limită e necesară. Dacă reducem limita de viteză, vom reduce și riscurile de accidente, deci este de datoria cetățenilor să fie atenți la volan.”

„30 de kilometri este prea puțin, am condus cu 10 km pe oră pe o stradă.”

„Asta e o prostie! Este prea lent.”

O amendă de 42 de euro este aplicată celor care nu vor respecta noul regulament. Limitarea vitezei este o măsură recomandată acum câțiva ani de Uniunea Europeană. Statisticile arată că șansele de supraviețuire ale unui pieton lovit de o mașină care circula cu 30 de kilometri pe oră sunt de 90%, în timp ce șansele persoanelor implicate în accidente produse de mașini care circulă cu 50 de kilometri pe oră sunt de două ori mai mici, adică sub 50%.

Citește mai mult