Se anunță schimbări majore la TRM// Reprezentanți ai Parlamentului, societății civile și organizațiilor profesionale au formulat sugestii privind diversificarea programelor audiovizuale
Transformările majore prin care trece „Teleradio-Moldova” și care se aliniază la standardele internaționale de difuzare au fost discutate, astăzi, la o masă rotundă. Reprezentanții companiei spun că, în mai puțin de doi ani, schimbările vor fi vizibile, iar radiodifuzorul public va fi unul modern, incluziv și centrat pe audiență, adică pe spectatori. Reprezentanți ai Parlamentului, societății civile și organizațiilor profesionale au formulat sugestii privind diversificarea programelor audiovizuale.

Reprezentanții companiei au elaborat un plan din cinci pași care urmează a fi pus în aplicare. Este vorba despre o strategie comună pentru toate platformele, tranziție digitală și dezvoltarea platformei de nișă, colectarea și analiza datelor despre audiență, consolidarea resurselor umane și externalizarea producțiilor complexe, în special a celor de divertisment.
„La televiziune, radio și online punem în aplicare și va deveni funcțională o cameră a știrilor, pe englezește newsroom, iar metodele de lucru, de colectare a informației, de împachetare a acestei informații vor fi diferite de ceea ce am avut până acum, de asemenea și programele noastre ar urma să se schimbe într-o perspectivă de un an, doi, să spunem așa. În acest răstimp, ne vom capacita angajații, vom face instruiri, vom aduce și tehnică suplimentară, în timp, vom avea și un sediu nou”, a declarat directorul general al Companiei „Teleradio-Moldova”, Vlad Țurcanu.
„Noi de asta am insistat ultimul an pe producții mari pentru că asta este ceea ce poate face Moldova 1 și acum în țară noi suntem unicii care putem să facem asta, producții mari, dar asta nu înseamnă că ne concentrăm doar pe ele. Noi nu mai putem să avem capete vorbitoare, noi nu mai putem să avem discuții de o oră sau chiar de 30 de minute, că nu se mai uită nimeni, asta arată statistici internaționale”, afirmă Corneliu Durnescu, director al TV Moldova 1.
„Instituția Publică TRM a ieșit dintr-o izolare relativă în primul rând față de publicul său și față de partenerii de dezvoltare. Acest lucru se resimte pentru că din ce în ce mai multă lume ne privește și ne ascultă și, totodată, din ce în ce mai mulți parteneri ne arată despre dorința lor de a coopera cu noi”, susține directorul adjunct pentru dezvoltare, Andrei Zapșa.
Cei prezenți la masa rotundă susțin că schimbarea începe de la o viziune de brand. Iar un punct forte ar fi digitalizarea, așa încât compania publică să răspundă eficient nevoilor în evoluție ale publicului său și să livreze conținut de înaltă calitate.
„Eu văd un potențial puternic de a crea un contrast în tot ce înseamnă brandurile „Teleradio-Moldova”. Ce înseamnă de a crea contrast, de a crea un salt puternic între înainte și după. În momentul când sunt așteptări scăzute, tu într-adevăr poți uimi. O astfel de schimbare se începe de obicei cu o viziune puternică de brand”, a spus Eugen Boico, director al Companiei Publicis Moldova.
„Eu cred că toată lumea a observat că există schimbări calitative în ceea ce privește ce și cum face ”Teleradio-Moldova”. Este bine că există un document de strategie. Noi vom fi cei care îl vom sprijini deja pe partea de legislație, pe partea de dezvoltare de politici publice”, a menționat Liliana Nicolăescu-Onofrei, președinta Comisiei parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media.
„Teleradio-Moldova” are încheiat, timp de doi ani, un contrat de parteneriat cu una dintre cele mai mari companii de televiziune din lume și cea mai importantă companie de televiziune britanică BBC. Colaborarea vizează mai multe domenii-cheie și își propune să sporească relevanța, calitatea și diversitatea programelor, asigurând totodată sustenabilitatea pe termen lung a companiei.
