Economic

Aeroportul Internațional Chișinău ar putea fi inclus în lista bunurilor nepasibile privatizării

Aeroportul Internațional Chișinău ar putea fi inclus în lista bunurilor care nu pot fi privatizate. Un amendament în acest sens a fost înregistrat de președintele Comisiei economie, buget și finanțe a Parlamentului, Radu Marian. Astfel, urmează să fie modificată lista bunurilor nepasibile privatizării.

Va garanta că aeroportul rămâne în proprietatea statului și va corecta o nedreptate comisă în timpul guvernărilor precedente. Va permite Agenției Proprietăți Publice să relanseze licitația pentru închirierea spațiilor de la Aeroport și a aplica condiții mai avantajoase pentru a atrage cât mai multe companii cu renume. Se va putea extinde și termenul de transmisiune în locațiune, în chirie, a spațiilor de la trei la cinci ani, ceea ce va face această licitație mai atractivă”, a spus deputatul PAS, Radu Marian.

Directorul executiv al Centrului analitic „Economica", Marin Gospodarenco, susține că gestionarea aeroportului de către stat garantează că serviciile prestate sunt în beneficiul cetățenilor și ale economiei naționale, însă implică și anumite riscuri.

Guvernul, pe de altă parte, poate să aloce resurse financiare și să implementeze strategii pentru a îmbunătăți infrastructura aeroportuară facilitând creșterea traficului aerian, a turismului în țară. Vorbind despre cealaltă parte a medaliei, putem spune că administrarea aeroportului de către stat poate fi susceptibilă la influențe politice și birocrație excesivă”, a menționat Marin Gospodarenco.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat în anul 2013, când a fost luat în gestiune de către compania Avia Invest, controlată de Ilan Șor, condamnat la 15 ani de închisoare în dosarul frauda bancară.

Acum un an, președinta Maia Sandu a declarat că aerogara a revenit în proprietatea statului, cu mențiunea că urmare a schemelor din 2013, în buget nu au ajuns peste 1,6 miliarde de lei.

Cu toate acestea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a declarat anterior că Aeroportul trebuie transmis în concesiune, deoarece statul nu dispune de șase miliarde de lei pentru dezvoltarea acestuia.

Citește mai mult