Cetățenii moldoveni pot solicita cazierul judiciar online în orice limbă oficială a Uniunii Europene
Cetățenii moldoveni pot solicita cazierul judiciar online în orice limbă oficială a Uniunii Europene, începând cu 7 iunie curent. Noua funcționalitate completează șirul de opțiuni digitale dezvoltate de Agenția de Guvernare Electronică și Ministerul Afacerilor Interne. Potrivit datelor prezentate, cazierul judiciar, contravențional, detaliat pentru persoanele fizice și juridice, va costa până la 120 de lei.
Astfel, beneficiarii serviciului respectiv sunt scutiți de cheltuieli suplimentare legate de traducerea oficializată a cazierului judiciar, cu posibilitatea solicitării online, apostilării și livrării documentului în orice țară a lumii, prin intermediul Serviciului guvernamental de livrare MDelivery.
Amintim că, în anul 2023, a fost lansată opțiunea de a solicita online prestarea serviciului de eliberare a cazierului judiciar, contravențional și detaliat, cu livrarea la locul solicitat a rezultatului prestării serviciului comandat, inclusiv la nivel internațional.
Serviciile digitale, prestate atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice, implicit sunt livrate în cabinetul personal al cetățeanului sau al unităților de drept – https://mcabinet.gov.md, oferind siguranța și protecția datelor cu caracter personal al solicitantului.
În același timp, fiecare document eliberat conține un cod QR, care la scanare afișează originalul cazierului perfectat de către Ministerul Afacerilor Interne, limitând, astfel, tentativele de falsificare sau denaturare a conținutului documentului.
De asemenea, autenticitatea semnăturii aplicate pe caziere poate fi verificată oricând, prin accesarea Serviciului guvernamental de semnătură electronică MSign - https://msign.gov.md.
De menționat că serviciul public - Cazier judiciar/ contravențional/ detaliat pentru persoanele fizice și juridice - este unul dintre cele mai solicitate servicii, disponibile în format digital, accesat de către cetățenii Republicii Moldova prin intermediul Portalului Serviciilor Publice.