Social

CFM se confruntă cu grave probleme economice: Ministrul Andrei Spînu reiterează necesitatea reformării totale a companiei

Calea Ferată a Moldovei (CFM) continuă să se confrunte cu grave probleme economice. La final de iunie, angajații întreprinderii își primesc salariile abia pentru luna martie. Agenția Proprietății Publice, în gestiunea căreia se află CFM, îndeamnă conducerea să vândă metalul uzat pentru a obține venituri suplimentare, iar ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, reiterează necesitatea reformării totale a companiei.

moldova.org
Sursa: moldova.org

„Eu sunt sigur că dacă continuăm procesul de reformare a Căilor Ferate, care a început în ultimele luni, foarte rapid vom ajunge să avem o companie competitivă, care să poată să-și plătească salariile angajaților și o companie modernă”, a declarat Andrei Spînu.

Directorul Agenției Proprietății Publice spune că întreprinderea trebuie să obțină venituri suplimentare, iar în prezent se poartă discuții la acest subiect.

„Calea Ferată are foarte multe active neutilizate. Am rugat să fie întreprinse măsuri pentru a pune în circulație aceste active. Vorbim de clădiri, care pot fi date în locațiune, de vinderea metalului uzat, care este foarte mult și nu s-au întreprins acțiuni de a-l vinde pe parcursul mai multor ani”, a spus Roman Cojuhari, director general al Agenției Proprietății Publice.

CFM întreprinde deja asemenea acțiuni. Ultima licitație privind comercializarea fierului uzat din 32 de vagoane marfare casate, a avut loc pe 17 iunie curent. O altă soluție propusă de autorități reprezintă investițiile în infrastructura feroviară cu ajutorul partenerilor externi.

„Noi, ca Guvern, facem tot posibilul să recuperăm lipsa de investiții în infrastructură, care nu a fost făcută în ultimii zeci de ani. Avem două proiecte foarte mari, unul de reabilitare de la Tighina până la Giurgiulești și altul - coridorul Ocnița până la Căinari. Sunt proiecte care împreună au o valoare peste 250 de milioane de euro, care vor duce la reducerea costurilor și la o situație mai bună financiară la CFM”, a adăugat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Nu este pentru dată când angajații de la CFM nu-și primesc salariile la timp. Pe parcursul anului 2021, au existat restanțe salariale de tocmai șase luni. Din 1 iulie 2022, salariile angajaților de la CFM au fost majorate cu 89%, de la 4050 de lei până la 7654 de lei.

Rodica Mazur

Rodica Mazur

Autor

Citește mai mult