Internațional

Mai mulți tineri au participat la concursul Travel Hack și au propus idei de popularizare a obiectivelor turistice

Strategii de marketing și promovarea turismului din Republica Moldova. Mai mulți tineri au participat la concursul Travel Hack și au propus idei de popularizare a obiectivelor turistice, chiar și mai puțin cunoscute. De exemplu, platforme digitale sau un plan de călătorii de la nord la sud. Ideile vor fi preluate de antreprenorii din domeniu.

Șase echipe au avut la dispoziție 48 de ore pentru formula soluții pentru dezvoltarea turismului.

„De fiecare dată când un turist vine poate să ia o locație de la nord una de la sud iar noi am creat un pachet care să îi permită să călătorească de la Iași la Ungheni iar de la Ungheni să se ridice la nord, la Fălești, la Glodeni și să facă un înconjur. Pachetul nostru special este de 31 de zile în care un turist are ocazia să descopere toate raioanele Republicii Moldova”, spune Ariana Axenti.

Tinerii au pus accentul pe turismul rural și ecologic.

„Este o aplicație prin care noi stimulăm utilizatorii, oamenii care sunt pasionați de turism. Noi îi încurajăm să accepte challenge-ul de găsirea unor locații. Dacă utilizatorul colectează mai multe challenge-uri primește diferite bonusuri sau reduceri la locul unde a ajuns”, spune Ionelia Dașchevici.

„Echipele tehnice un produs tehnologic, o platformă web sau aplicație mobilă care să soluționeze problema turismului din țara noastră iar echipele nontehnice au lucrat mai mult cu dezvoltarea turismului prin diferite strategii de marketing. Am analizat perspectivele dezvoltării turismului din țara noastră și am înțeles că avem foarte mult loc de creștere”, a declarat Ana-Maria Lozovoi.

Ana Botescu și soțul ei sunt proprietarii unei zone de camping în satul Milești din raionul Nisporeni. Pensiunea fost inclusă pe harta turistică dezvoltată în cadrul concursului pe care l-a găzduit.

„Republica Moldova e frumoasă oriunde nu ai merge, fiecare loc are farmecul său. De exemplu, cei de la nord când vin de la noi apreciază pădurile, verdeața și noi când mergem la ei ne pare frumos, trebuie să ne susținem unii pe alții. Avem potențial, avem locuri frumoase și trebuie să le valorificăm, să le promovăm ca să aducem cât mai mulți oaspeți străini chiar și din țară de la noi”.

Hackatonul este organizat în cadrul proiectului Educație Antreprenorială prin Digitalizare, finanțat de Agenția USAID.

Carolina Străjescu

Carolina Străjescu

Autor

Citește mai mult