Încă o țară UE interzice folosirea telefoanelor mobile în școli
Ungaria va interzice începând cu 1 septembrie folosirea telefoanelor mobile și a celorlalte dispozitive cu acces la internet de către elevii din școlile primare și secundare, cu unele excepții, relatează vineri agenția EFE.
Telefoanele mobile și celelalte dispozitive cu acces la internet trebuie predate profesorilor la intrarea în centrele de învățământ, urmând să fie restituite elevilor la sfârșitul orelor, se arată într-un ordin publicat joi seară și care stabilește că telefoanele mobile și celelalte dispozitive cu acces la internet, precum și aparatele pentru realizarea de înregistrări audio-video, sunt „obiecte cu utilizare restricționată”. Excepțiile trebuie să fie justificate și acceptate de către directorii sau profesorii școlilor.
De asemenea, profesorii vor trebui să controleze dacă elevii aduc în clasă obiecte interzise și să le preia până la sfârșitul orelor, criticii acestei interdicții susținând astfel că profesorii ar fi transformați în „jandarmi”. Ordinul a fost criticat și de Sindicatul Democrat al Profesorilor (PDSZ), care estimează că acesta nu a fost redactat luând în considerare „niciuna dintre preocupările sau obiecțiile raționale și legitime” ale organizațiilor sindicale.
Totuși, unii comentatori subliniază că limitarea utilizării telefoanelor mobile în școli este bine văzută de părinți, inclusiv de profesori, dar consideră totodată că în instituțiile de învățământ ar trebui să se predea utilizarea corectă a acestor dispozitive.
În ultimii ani, mai multe țări UE au decis să restricționeze utilizarea telefoanelor mobile de către elevi în unitățile de învățământ. Italia a luat această decizie în decembrie 2022, printr-o circulară semnată de ministrul Educației. „Telefonul distrage atenția elevilor, nu le permite să urmărească lecțiile în mod profitabil și este, de asemenea, o lipsă de respect față de figura profesorului, pentru care prioritară este restituirea autorității. Interesul comun pe care intenționez să-l urmăresc este cel al unei școli serioase, care prioritizează din nou învățarea și angajamentul”, se spunea în circulară.