TRM răspunde acuzațiilor lui Usatîi: Mesajul electoral nu a fost anulat și nici interzis
Instituția Publică Compania „Teleradio-Moldova” nu a anulat și nu a interzis difuzarea mesajului de promovare electorală al candidatului Renato Usatîi, dar a solicitat modificarea unei sintagme pentru a respecta cadrul legal. Declarația a fost făcută de directorul general al Companiei, Vlad Țurcanu, după ce Usatîi a acuzat TRM că ar încerca să-i limiteze dreptul la exprimare.
„Teleradio-Moldova” precizează că Renato Usatîi a transmis pe adresa instituției un mesaj de promovare electorală în format audio, pentru a fi difuzat la postul public Radio Moldova, pe data de 30 septembrie, în cadrul timpilor de antenă gratuiți. TRM a solicitat concurentului electoral să elimine din mesajul transmis sintagma „eu sunt pentru interzicerea propagandei LGBT în școli”, conform Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media care prevede că în programele cu caracter electoral este interzisă incitarea la discriminare.
„În plus, acest subiect a fost folosit în trecut în scop de manipulare, dezinformare și de promovare a știrilor false”, mai precizează instituția.
„TRM nu a anulat și nu a interzis difuzarea mesajului respectiv, ci doar l-a pus în discuție cu concurentul electoral și cu CEC”, se mai arată în comunicatul instituției.
Compania publică mai precizează că va verifica și în continuare conținutul tuturor mesajelor și spoturilor de promovare electorală.
Renato Usatîi, care candidează la funcția de președinte al Republicii Moldova, a anunțat că va contesta decizia TRM la Curtea de Apel. „Explicația lor este că la radio este interzisă „incitarea la discriminare”. Eu nu promovez rasismul. Pur și simplu nu vreau ca minorii, copiii noștri, care pot fi ușor manipulați, să fie lăsați influențați”, a declarat Renato Usatîi în cadrul întâlnirii cu alegătorii în orașul Dondușeni.
Campania electorală pentru alegerile prezidențiale și referendumul constituțional cu privire la aderarea la UE a început pe 20 septembrie. În primele 15 zile ale campaniei, partidele politice beneficiază de 10 minute gratuite la radio și de 5 minute la televiziune, potrivit Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituțiile mass-media, aprobat de CEC.