Întreprinderea „Apă-Canal”, reconectată la energia electrică. Ion Ceban: „Am ajuns la o înțelegere”
SA „Apă-Canal” a fost reconectată la energia electrică, după ce în această dimineață blocul central al întreprinderii a fost deconectat din cauza datoriei acumulate față de Premier Energy. Anunțul a fost făcut de primarul de Chișinău, Ion Ceban, care anunță că părțile au ajuns la o înțelege, în urma discuțiilor din această seară.
„După discuțiile din această seară cu conducerea Premier Energy am ajuns la înțelegerea că „Apă-Canal” la această oră este reconectată la energia electrică. Împreună cu colegii mei după mai multe ședințe lungi am identificat o soluție constructivă și legală pe care am propus-o în ședința din această seară. Până marți s-a luat o pauză, după care vom relua discuțiile”, a scris edilul de Chișinău pe pagina sa de Facebook.
Amintim că în această dimineață, sediul central al întreprinderii „Apă-Canal” a fost deconectat de la energia electrică din cauza datoriilor acumulate față de Premier Energy. Într-un comunicat emis, furnizorul de energie electrică a afirmat că procesul tehnologic de funcționare a sistemelor de apeduct, canalizare și furnizare a agentului termic nu este afectat și că nu se face vinovat de deconectările la apă anunțate astăzi în capitală.
Fosta șefă de la Apă-Canal, Irina Gutnic, a precizat pe 1 februarie că au fost achitate 800 de mii de lei din suma totală a datoriei de aproape 70 de milioane de lei. Astfel, potrivit Premier Energy, acum datoria este de 68,6 milioane de lei, inclusiv facturi cu termenul de plată expirat, neachitate încă din noiembrie 2022. Primarul Ceban anunță, însă, că datoriile s-au format în ultimele două luni din cauza neajustării la timp a tarifelor. Cu o reacție a venit și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, care susține că edilul capitalei se face vinovat de situația creată, întrucât „nu are soluții, este incompetent și a adus compania Apa-Canal în prag de faliment”.