Republica Moldova sărbătorește 10 ani de la lansarea brandului „Pomul Vieții”
Aniversarea de 10 ani a brandului de țară „Pomul Vieții” a fost marcată astăzi printr-un eveniment la care au participat promotorii acestui simbol al identității noastre naționale. Potrivit experților, acest brand național a adus Republicii Moldova numeroase beneficii economice și a permis țării să concureze la nivel internațional ca o destinație turistică autentică. După lansare, spotul publicitar cu brandul „Pomul Vieții a fost difuzat pe Euronews.
În 2013, Lonely Planet a prezentat Republica Moldova ca cea mai neexplorată destinație turistică din Europa, de aceea s-a decis inițierea procesului de rebranding turistic al țării. Cu sprijinul USAID a început crearea brandului turistic. Inițial au fost prezentate mai multe variante, iar pe 20 noiembrie 2014 a fost lansat brandul turistic Pomul Vieții, care în 2018 a devenit brand de țară.
„Republica Moldova, în premieră de la independență, a ajuns la cifra de 200 mii de turiști străini care au vizitat țara noastră, iar brandul de țara în acest sens a contribuit esențial fiindcă absolut toate materialele promoționale care Republica Moldova le elaborează sunt în contextul brandului de țară”, a declarat președintele Centrului de Promovare a Turismului, Nicolae Platon.
Potrivit experților, Pomul Vieții este un simbol al fertilității, ramurile laterale ale căruia pun accent pe identitatea creștină și ospitalitatea moldovenilor, pe valorile vieții rurale, subliniind și importanța meșteșugurilor populare.
„În acești 10 ani vedem că Pomul Vieții a adus nu doar mândrie, ci și demnitate și a coalizat societatea în jurul său. A adus și beneficii economice pentru că s-au dezvoltat zeci de întreprinderi în mediul rural, numărul de turiști a sporit esențial în perioada pre-COVID și acum a revenit. Iar această ospitalitate n-a devenit altceva decât cartea noastră de vizită atunci când, la nevoie, moldovenii și-au deschis casele pentru refugiați”, a menționat reprezentanta USAID, Diana Lazăr.
„Companiile, sectoarele strategice ale țării se prezintă pe exterior cu această identitate și face imaginea Republicii Moldova să fie mult mai reconoscibilă pe extern. Am folosit imaginea Pomului Vieții, această identitate în aproape 50 de expoziții. Anual susținem mai mult de 10 expoziții internaționale”, a relatat directorul adjunct al Agenției de Investiții, Irina Tolstousov.
Acum 10 ani, la realizarea versiunii brandului a muncit o echipă în frunte cu Eugen Boico.
„Principalul beneficiu care a fost adus de brandul de țară „Pomul Vieții” a fost faptul că s-au focalizat toate eforturile de comunicare spre Moldova într-un simbol și într-o istorie. Avem un brand foarte important de țară - Vinurile Moldovei și sunt foarte curios și anticipez cât de frumos ar lucra brandurile acestea două împreună - Brandul turistic Pomul Vieții și brandul Vinurile Moldovei”, a precizat directorul unei companii, Eugen Boico.
Brandul de țară Pomul Vieții, simbol al culturii naționale, care exprimă tradițiile, ospitalitatea și autenticitatea a fost lansat pe 20 noiembrie 2014.