Serviciul 112, solicitat de milioane de ori timp de un an. Află cine sunt oamenii din culisele apelurilor de urgență
Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 activează în Republica Moldova de aproape cinci ani. Funcționează în regim nonstop recepționează, zilnic, mii de apeluri de la cetățenii care au nevoie de ajutor. Cine sunt oamenii de la capătul firului și ce calități trebuie să dețină un operator al acestui serviciu, au aflat jurnaliștii de la Moldova 1.

De multe ori pentru cei care se află la celălalt capăt al firului, ajutorul oferit de operator poate salva vieți. De la lansarea serviciului de urgență, Anatolie Grineț a fost printre primii angajați. În cei cinci ani, spune că a avut multe situații dificile și a învățat să reacționeze cu promptitudine.
„Avem atât situații amuzante, cât și situații dureroase, în deosebi accidente unde sunt implicați copiii, accidente cu minori, cu persoane încarcerate. Acolo trebuie să reacționăm repede. Îmi place ceea ce fac. Suntem cei care ajutăm cetățenii, suntem cei care auzim primii despre durerea lor și asta ne face mândri”, spune Anatolie Grineț, operator 112.
„Am studiat foarte mult. Cred că nici la universitate, nici la școală nu am studiat atât de mult cum am studiat aici. O întrebare pusă nu corect poate decide viața omului”, spune Maxim Melnic, operator 112.
„Prima informație vine la noi și consider că da, într-adevăr noi salvăm. Într-o oarecare măsură salvăm și noi viața oamenilor”, este de părere Oxana Revenco, operator 112.
„Un operator a preluat timp de un an, la Serviciul 112, 45 mii de solicitări. La început statistica era că ne sunau peste 80% din apeluri puteau să fie non urgente, în prezent avem în jur de 45%”, a declarat Ana Carpovici, specialist relații publice 112.
În Republica Moldova, numărul unic 112 pentru apelurile de urgență funcționează non-stop și este activ din martie 2018. Anul trecut, serviciul de urgență a recepționat 2 milioane 300 mii de apeluri.