Un centru unic de apel pentru drepturile consumatorilor a fost deschis în R. Moldova cu sprijinul UE
Cetățenii Republicii Moldova pot solicita ajutor la telefon dacă le sunt încălcate drepturile consumatorului. Un centru unic de apel în acest sens a fost deschis cu sprijinul Uniunii Europene.
Prin intermediul centrului unic, care poate fi apelat la numărul ZOOM: 022 515 151, cetățenii vor fi direcționași către instituția responsabilă de problemele cu care se confruntă ei.
Conducerea Inspectoratului pentru Protecția Consumatorului precizează că fiecare cetățean va primi rapid răspunsul.
„Consumatorilor să le fie mult mai simplu de a memoriza acest număr și să nu aibă dubii la care număr trebuie sunat, care este instituția responsabilă, noi am luat decizia, fiind un număr și ușor, 515151, să-l păstrăm, să acoperim toate domeniile și toate autoritățile”, a menționat șeful Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC), Sergiu Dărănuță.
Andrian Guzun, directorul proiectului, încurajează agenții economici să fie responsabili și să ofere produse de calitate.
„Dacă mesajul referitor la numărul unic de apel va ajunge la cât mai multă lume, aceasta va avea efect ca fiecare agent economic să fie mai responsabil, să ofere produse de calitate, pentru că știu că în spate mereu este Centrul Unic de Apel pentru consumatori”, a spus Andrian Guzun, director de proiect.
Proiectul a demarat în februarie, anul trecut, pentru care Uniunea Europeană a alocat 60 de mii de euro.