Social

70 de școli din țară, dotate cu echipamente moderne. Liceul Teoretic „Constantin Stere” din Soroca, printre beneficiari

Mai multe instituții de învățământ din țară se confruntă cu un deficit de resurse tehnologice, ceea ce limitează accesul elevilor la instrumente moderne de învățare. În acest sens, UNICEF a donat echipamente moderne pentru 70 de școli din toate raioanele țării. Dintre acestea, 35 de instituții fac parte din rețeaua școlilor-model. Setul include 350 de table interactive și 350 de computere All-in-One, care sunt integrate în câte cinci săli de clasă din fiecare dintre instituțiile selectate.

Printre beneficiarii proiectului sunt elevii și cadrele didactice de la Liceul Teoretic „Constantin Stere” din municipiul Soroca. Noile tehnologii vor facilita procesul de studiere la orele de matematică, fizică, chimie, dar și biologie.

„Am avut table simple, unii copii nu înțelegeau atât de bine ca să ia note mari, dar cu această tablă interactivă vom prinde mai bine lecțiile și vom avea mai multe note mari”;

„Pentru noi, în timpul lecțiilor, această tablă este foarte importantă, deoarece ne ajută să facem mai bine lecțiile și să înțelegem mai bine”;

„În opinia mea, având o tablă interactivă, ne ajută să căpătăm mai multe note mari și să învățăm mai bine, vom avea o educație mai amplă cu ajutorul acestei table, deoarece în timpul orei, de obicei, se scria pe o tablă mai veche, care, după câteva exerciții, trebuia ștearsă, iar unii copii, din cauza scrisului greu, nu reușeau și această informație nu putea fi transmisă pe grupul clasei”, au spus elevii.

„Foloseam până acum o tablă interactivă mai veche, dar deseori foloseam tabla unde era cretă multă și vreau să zic că această cretă dăunează un pic sănătății. Această tablă, acest display interactiv ne va da posibilitatea să folosim mai des tehnologiile, fiindcă în același timp putem scrie pe ea, putem să pompăm informația din internet, din alte surse, putem să facem și prezentări”, a explicat Ludmila Baș, profesoară de matematică.

„Ne ajută foarte mult să facem lucrările practice, experimente chimice virtuale, pentru că nu avem posibilitatea să le facem fizic, ne ajută foarte mult, fiindcă noi folosim laboratorul de chimie virtual, unde copiii pot să ia cunoștințe despre diferite experimente chimice. Totodată, și la biologie, la fel folosim laboratorul virtual, unde desfășurăm lucrările practice și lucrările de laborator împreună cu copiii”, a relatat Valeria Manea, profesoară de chimie și biologie.

Noile tehnologii contribuie la îmbunătățirea calității procesului educațional prin captarea atenției elevilor la ore, susține directorul liceului, Vasile Baș.

„Aceste gadget-uri ne vor ajuta foarte mult la calitatea procesului educațional, elevii vor fi mai captivați la ore. Noile tehnologii sunt nu doar pentru a captiva copilul, dar sunt și pentru a economisi din timp și a putea memora mai bine. Investim și noi în panouri interactive, smart televizoare, imprimante multifunționale, dar și instruim profesorii, fiindcă o tehnică bună trebuie de cineva utilizată eficient”, a menționat Vasile Baș.

Inițiativa face parte din Programul Inovații Digitale ale Sistemului Educațional din Republica Moldova, implementat de UNICEF în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul financiar al Parteneriatului Global pentru Educație.

Citește mai mult