Economic

Primul pod rutier construit peste Prut după 60 de ani // Au fost lansate lucrările de construcție

Ministerul Infrastructurii
Sursa: Ministerul Infrastructurii

Astăzi, a demarat construcția noului pod de la Ungheni denumit simbolic „Podul de Flori”, la aproape 35 de ani de la acest eveniment când mii de cetățeni s-au adunat pe malul Prutului pentru a cere independență, libertate și limba română. Acesta este primul pod construit peste Prut în ultimii 60 de ani. La evenimentul de inaugurare a lucrărilor au participat oficiali din Republica Moldova și România.

Noul ansamblu de poduri, construit în regim de autostradă, reprezintă calea Republicii Moldova către Europa prin România, a menționat ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, Sorin Grindeanu. El a subliniat că acest proiect ar trebui finalizat în 18 luni, adică în toamna anului viitor.

Anul acesta, probabil pe final, se vor finaliza studiile de fezabilitate pentru celelalte patru, urmând ca la anul să intre în execuție și acestea patru, aceste lucruri se întâmplă cu bani europeni, se întâmplă cu bani de la Uniunea Europeană, nu cu bani din alte părți, care sigur știu să strige, dar când e de construit - mai puțin.

Prin asemenea proiecte de infrastructură sunt îmbunătățite căile logistice și de transport, ceea ce duce la dezvoltarea celor două țări, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea.

Ca să construim în acest loc primul cap de autostradă, până în sensul giratoriu, care va fi o continuare a podului, autostrada A8, ulterior va fi extinsă până la Chișinău și Odesa. Și prin proiectele sale, Guvernul Republicii Moldova, împreună cu Guvernul României și cu Bruxelles-ul, nu face nimic altceva decât repune Republica Moldova în centrul circuitelor economice și leagă regiunea bazinului Mării Negre între ele.

Inițierea construcției Podului de Flori la Ungheni simbolizează legătura Republicii Moldova cu Uniunea Europeană. Republica Moldova este acum inclusă pe hărțile de transport europene, atât cu infrastructura sa actuală, cât și cu cea viitoare, a afirmat Adina Vălean, comisara europeană pentru transporturi. Ea a adăugat că țara noastră, alături de alte state europene, participă la negocieri pentru a obține fonduri destinate dezvoltării infrastructurii europene.

Moldova stă la masă alături de membri cu drept de plin, țările europene. Atunci când trebuie să-și găsească finanțarea prin mecanismul de interconectare europeană, adică finanțarea pentru transport, am liberalizat transportul rutier. Nu mai este nevoie pentru transportatorii din Moldova de cote. Am investit foarte mult în infrastructură, atât feroviară, cât și rutieră. Zeci de milioane pentru granița România-Moldova și Moldova-Ucraina. Asta înseamnă că, împreună, ne putem dezvolta regional.

Ministerul Infrastructurii
Sursa: Ministerul Infrastructurii

Generației noastre, pe bună dreptate, îi revine obligația, dar și onoarea să construim poduri de piatră. Asta trebuie să facem din respect, omagiu, pentru cei care au făcut acel pod de flori”, a subliniat președintele Parlamentului, Igor Grosu.

Prin construcția acestui pod, dar și a altor care vor urma, vor fi aduse numeroase beneficii cetățenilor, inclusiv mediului de afaceri, datorită accesului la cele mai importante piețe din centrul Europei, a comentat la Moldova 1, directorul de programe de la Institutul de Dezvoltare și Expertiză a Proiectelor, Iurie Calestru. El a mai spus că sunt toate șansele ca acest pod să fie construit fără întârzieri dacă toate părțile își vor îndeplini obligațiile.

O conectivitate îmbunătățită este o precondiție pentru apariția unor mari lanțuri de distribuție. Toate aceste eforturi realizate de guvernele de pe ambele maluri ale Prutului sigur că vor impulsiona gradul, viteza și rezultatul privind integrarea europeană a Republicii Moldova.

Precizăm că podul de la Ungheni face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureș - Iași - Ungheni de frontiera cu Republica Moldova. Acesta va avea o lungime de 261 de metri, fiind format din două poduri paralele, având fiecare câte două benzi pe sens și trotuare. Proiectul prevede și un punct comun de trecere a frontierei. Valoarea acestuia depășește 30 de milioane de euro, bani din fonduri europene.

TRM
Sursa: TRM
TRM
Sursa: TRM
Dumitru Petruleac

Dumitru Petruleac

Autor

Citește mai mult