Fără cozi și nervi: cum schimbă un panou digital experiența pacienților

Programarea la medic, verificarea solicitărilor, informațiile despre servicii și tarife vor putea fi accesate mai ușor și gratuit, fără să mai fie nevoie să stai la coadă la oficiul de înregistrare. Cel puțin aceste lucruri vor fi posibile la Asociația Medicală Teritorială Centru din capitală, datorită unui panou digital instalat în cadrul unui proiect-pilot. Cum folosesc pacienții noua instalație și ce funcții oferă, aflați din reportaj.

Panoul se află la un pas distanță de oficiul de înregistrare. Cei mai mulți pacienți trec, deocamdată, pe lângă el, spunând că s-au obișnuit să discute direct cu personalul. Alții însă aleg să-și facă aici o programare, pentru a economisi timp.
Eu cred că așa cum sunt eu sau tinerii poate mai mult se pricep, dar pensionarii se tem și din acest motiv stau la rând.
De obicei, era mult mai greu la recepție. De ce? Pentru că trebuia să stăm la rând, dar, datorită acestui panou, este o accesibilitate mai bună și ușoară: ai venit, te-ai programat și ai plecat.
Este ok. Te-ai apropiat, ai făcut programarea, nu stai la rând și nu te expui riscului să fii infectat de o viroză și ai mers la medicul de care ai nevoie.
Până acum, nu am încercat, urmează să fac asta pentru prima dată, dar sunt sigură că o să fie mult mai rapid.

Panoul digital a fost creat de Dumitru Tălămbuță, fost elev al Centrului de Excelență în Energetică și Electronică. El povestește că, inițial, proiectul a fost gândit ca lucrare de diplomă.

Această inovație cred că este un beneficiu pentru policlinică și instituțiile medico-teritoriale, deoarece simplifică utilizarea și programarea pacienților. Sunt unele zile în care se programează de la 10 la 100, în alte zile mai mulți, sunt zile când sunt 5-6 pacienți.

Implementarea proiectului a costat în jur de 15 mii de lei.