Economic

La inițiativa unui grup de femei implicate activ în industria vitivinicolă, la Chișinău a fost lansată platforma „WOW”- „Women of Wine”

Luna martie, considerată luna dedicată femeilor, capătă mai mult sens pentru domeniul vitivinicol din țară. La inițiativa unui grup de femei implicate activ în industria vitivinicolă, la Chișinău a fost lansată platforma „WOW”- „Women of Wine” - Femeile Vinului Moldovei. Evenimentul celebrează rolul femeilor în această industrie, pentru a le promova și susține. În prezent, peste 55 la sută din angajații sectorului vitivinicol din țară sunt femei care reprezintă diverse profesii: de la viticultură, vinificație, vânzări, marketing la activitatea de laborator sau oenoturism.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

Natalia Efros este o mică producătoare de vinuri și deține o cramă de familie la Pașcani. Ea spune că dorește să-și extindă afacerea, iar pentru asta e nevoie de multă muncă și experiență.

„Tatăl meu e viticultor, eu între timp am îmbrățișat meseria, dar sunt totuși încă o intrusă pentru că practic încerc să învăț asta. Premisa care s-a creat pare să consolideze și mai mult intenția mea, pentru că eu cred că femeile în agricultură au un rol colosal”, spune Natalia Efros.

În același timp, Elena Uporova reprezintă o companie mare vinicolă care are și peste o mie de hectare de potgorii proprii. Femeia susține că este gata să împărtășească din experiența ei de peste 20 de ani din domeniul vinificației.

„Avem producere proprie, producem vinuri liniștite și vinurile spumante. Sunt convinsă că vinul este un produs care trebuie să fie promovat și prezentat de către femeie, vinul este un produs elegant, nobil ca și femeia”, menționează Elena Uporova.

Evenimentul de lansare a platformei a avut loc într-o vinotecă din Chișinău, organizat cu sprijinul Oficiului Național al Viei și Vinului și Proiectul de Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova finanțat de USAID.

„Credem că putem crea o platformă prin care să împărtășim atât experiențele, cunoștințele noastre, ale celor care deja avem un anumit avans în carieră pentru a fi utile tinerelor generații de femei care vin să se inspire din Vinul Moldovei dar și să contribuie la acest demers. Să fim un mediu inclusiv și în care să poată să circule această experiență adunată de ani de zile”, spune reprezentanta USAID Diana Lazăr.

În prezent, rețeaua WOW adună peste 50 de femei din industrie și numărul va continua să crească, devenind o asociație reprezentativă a acestora.

„Vom fi un monolit, un grup de femei care cu o forță comună ne vom strădui să ridicăm imaginea Vinului Moldovei, să fim auzite de toți din jur și toți să creadă că cea mai ecologică, cea mai sănătoasă băutură de pe pământ este Vinul, în condițiile că consumăm moderat. Să ridicăm volumele la vânzare și încă și mai important valoarea cu care realizăm, vindem aceste vinuri”, a menționat directorul interimar al ONVV, Elizaveta Breahnă.

În prezent, vinurile moldovenești sunt exportate în 68 de țări, iar prima piață de desfacere a acestora rămâne a fi cea a României.

Citește mai mult