Planurile aeronautice ale Rusiei se prăbușesc: „Aeroflot” cumpără de trei ori mai puține avioane decât a planificat

„Aeroflot” intenționează să semneze, până la sfârșitul acestui an, un contract pentru achiziția a 90 de avioane MS-21, a anunțat directorul general al companiei, Serghei Aleksandrovski. Până în 2030, grupul își propune să primească în total 108 astfel de aeronave. Cu doar un an în urmă, însă, Aleksandrovski vorbea despre planuri de aproape trei ori mai ambițioase, notează agents.media.
În plus, „Aeroflot”, compania națională și cea mai mare companie aeriană a Rusiei, a renunțat complet la ideea de a cumpăra și alte tipuri de avioane rusești.
Potrivit lui Aleksandrovski, „Aeroflot” a semnat deja un contract de leasing pentru livrarea a 18 MS-21.
Până în 2030, compania intenționează să își mărească flota la 460 de aeronave, a adăugat el.
În prezent, flota grupului „Aeroflot” numără 349 de avioane, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
Majoritatea noilor aeronave pe care compania intenționează să le cumpere sunt MS-21, reiese din declarațiile lui Aleksandrovski. În iunie, el spunea că, până în 2030, „Aeroflot” va primi primele 108 MS-21, iar până în 2033 numărul lor va crește la 200.
Anterior, în septembrie 2022, compania prezenta planuri mult mai ambițioase privind achiziția de avioane rusești: „Aeroflot” urma să primească până în 2030 în total 339 de aeronave de producție internă. Dintre acestea, 210 trebuiau să fie de model MS-21, 89 — SJ-100 și 40 — Tu-214. Un acord în acest sens a fost semnat atunci de transportator cu Corporația Unită de Construcții Aeronautice (OAK).
Doi ani mai târziu, Aleksandrovski a declarat că „Aeroflot” intenționează să modifice acest acord, înlocuind SJ-100 și Tu-214 cu MS-21. „Este vorba de a transforma toate cele 339 de avioane în MS-21”, spunea Aleksandrovski în iunie 2024.
După declanșarea invaziei la scară largă împotriva Ucrainei, autoritățile ruse au început să vorbească despre „renașterea” industriei aeronautice rusești ca unul dintre „efectele pozitive ale războiului”.
Putin declara, în 2023, despre planurile de a produce o mie de avioane rusești până în 2030. În realitate, însă, de la începutul lui 2022 și până la începutul lui august 2025, în Rusia au fost vândute doar 13 avioane noi de producție internă: 12 – Superjet și unul – Tu-214.
Producția MS-21, SJ-100 și Il-114 urmează să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât termenul planificat inițial.