Economic

Borșul acru moldovenesc a cucerit piața UE: o companie autohtonă exportă anual produse de aproape 47 de milioane de lei

imagine-simbol
Sursa: imagine-simbol

Borșul acru moldovenesc, precum și popcornul pentru microunde au ajuns pe rafturile din România, Franța, Lituania și Italia, aducând unei companii din Republica Moldova exporturi de peste 46,7 milioane de lei doar în ultimul an. Lansată în 1993, afacerea s-a transformat într-un business modern și competitiv, care astăzi exportă peste 80% din producție pe piața Uniunii Europene.

mded.gov.md
Sursa: mded.gov.md

De la primul magazin de cartier din Chișinău, firma a devenit un nume recunoscut pentru calitate și inovație. Compania este unic producător de borș acru din România, dar și un furnizor important de popcorn pentru microunde și ambalaje de carton.

„În 1993, am deschis primul nostru magazin de cartier, iar câțiva ani mai târziu am trecut de la comerț la producție. Am cumpărat o afacere în România și așa am devenit unicul producător de borș acru din România. Iar toată producția era la Chișinău”, își amintește Simion Ursu, administratorul companiei.

„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre de bază și este prezent în foarte multe țări din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să enumerăm unde nu îl exportăm”, explică Alina Munteanu, directoarea comercială a companiei.

Principalele piețe de desfacere sunt România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%).

Succesul se datorează investițiilor constante în tehnologie, ambalaj și alinierea la standardele europene. Fabrica de la Chișinău are o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați, iar produsele sunt tot mai apreciate pe piața europeană.

Dezvoltarea companiei a fost sprijinită și de granturile și creditele avantajoase oferite prin programele comune ale Guvernului Republicii Moldova și Uniunii Europene, care încurajează modernizarea și creșterea competitivității.

Povestea acestei întreprinderi deschide o serie de 10 istorii de succes ale exportatorilor moldoveni în UE, campanie lansată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, cu sprijinul Agenției Suedeze pentru Comerț.

„Această campanie arată prin exemple reale că exportul în Uniunea Europeană crește tot mai mult și aduce beneficii mari pentru companii, comunități și economia națională. Într-un context în care două treimi dintre exporturile Moldovei merg deja pe piața UE, vrem să consolidăm încrederea mediului de afaceri și să încurajăm mai mulți antreprenori să facă acest pas”, a declarat ministra Dezvoltării Economice și Digitalizării, Doina Nistor.

Cele 10 companii sunt din domenii variate – de la agricultură și vinificație, la industrii creative, turism sau producție alimentară – și demonstrează că R. Moldova are ce oferi unei piețe de peste 400 de milioane de consumatori.

Redacția  TRM

Redacția TRM

Autor

Citește mai mult