Sortimentul produselor din magazinele rusești continuă să scadă

Compania de cercetare „Nielsen” a constatat că, în luna iulie, sortimentul de produse alimentare din magazinele rusești a scăzut cu 2,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cel de produse nealimentare - cu 1,8%, transmite Meduza-Live, cu referire la ziarul „Kommersant”.
Sortimentul de produse alcoolice a scăzut cu 5,6%, al produselor pentru copii - cu 5,1%, al produselor de îngrijire pentru copii - cu 8,3%, iar al produselor de îngrijire a feței - cu 7,3%. În cadrul „Nielsen” nu au precizat ce categorii de produse alimentare au fost afectate de această reducere.
Totuși, în anumite categorii s-a observat o creștere ușoară - de 1% în segmentul produselor pentru igienă.
Analiștii intervievați de publicație au explicat reducerea sortimentului prin faptul că rețelele comerciale achiziționează mai puține noutăți. În plus, suprafața magazinelor este redusă, ceea ce este legat de schimbarea obiceiurilor de consum ale rușilor. Magazinele se concentrează pe dezvoltarea unităților mai mici, cu o proporție mare de produse gata de consum și aproape fără produse nealimentare. În perioada ianuarie-iulie, suprafața medie de vânzare a rețelelor alimentare a scăzut cu 0,7%, ajungând la 312 metri pătrați, potrivit calculelor Infoline.
Rețeaua de magazine „Lenta” a declarat pentru „Kommersant” că își revizuiește sortimentul, păstrând doar pozițiile cele mai solicitate, iar suprafața eliberată este oferită pentru subînchiriere. Rețeaua X5 Group („Perekriostok”, „Pyatiorochka”) a afirmat că, în prima jumătate a anului 2025, suprafața medie a magazinelor a scăzut cu 0,9%, iar sortimentul s-a „optimizat” în ultimii trei ani în medie cu 15-20%.