Deserturi japoneze, produse în R. Moldova și exportate în UE: „Prima reacție a consumatorilor europeni a fost: wow”

Deserturi japoneze, produse în Republica Moldova și exportate în Uniunea Europeană - este performanța unor antreprenori inspirați de mochi, o prăjitură tradițională din Japonia. Desertul a fost adaptat: pasta dulce de fasole roșie folosită de bucătarii niponi a fost înlocuită cu o cremă fină, mai exact o combinație între mousse și înghețată.
În 2015, un grup de antreprenori din Chișinău a lansat un concept nou pe piața locală: desertul japonez mochi. Vândute inițial la Chișinău, prăjiturile i-au cucerit și pe clienții din țările Uniunii Europene.
„Prima țară în care am făcut export a fost piața României. În prezent, exportăm în cinci țări europene. România, Spania, Franța, este și Cehia un partener puternic. Prima reacție a consumatorilor europeni a fost „Wow”. Produsul nostru, fiind unul inovativ, cred că aceasta demonstrează că în R. Moldova se pot produce și alte produse”, a menționat administratorul companiei, Ivan Sîrbu.
Un factor-cheie al succesului a fost adaptarea la gusturile locale: dacă în Japonia acest desert are umplutură tradițională cu pastă de fasole, în Europa se remarcă prin creme delicate, o combinație între mousse și înghețată. Astăzi, sortimentul include peste 30 de arome.
Pentru a intra pe piața europeană, compania a respectat cele mai stricte reguli de siguranță alimentară.
„În primul rând, ne inspiră încredere și corectitudine în lucruri precum siguranța alimentelor, modul de producere. Deci, putem concura. Cred că e o mândrie atât pentru noi, ca entitate, cât și pentru țară”, a afirmat Iulian Bulat, șef de producere.
Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Republicii Moldova. Trei din patru produse moldovenești exportate ajung pe această piață.