Economic

Proiect-pilot de digitalizare în transportul interraional: plăți contactless în trenuri și autobuze

Republica Moldova lansează un proiect-pilot de digitalizare în transportul feroviar și rutier, prin integrarea unei platforme moderne pentru gestionarea curselor interraionale, crearea unei baze de date unice și dotarea gărilor și stațiilor auto, precum și a unităților de transport cu echipamente contactless pentru plata călătoriilor.

Un memorandum de colaborare care prevede lansarea proiectului a fost semnat, pe 28 octombrie, la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, între compania Visa și întreprinderile de stat „Căile Ferate din Moldova”, „Direcția Exploatarea Imobilului” și Agenția Națională Transport Auto.

Cu suportul Visa, va fi dezvoltată o aplicație mobilă care va permite achiziționarea rapidă și sigură a biletelor direct de pe telefonul mobil, fără deplasarea la casele de bilete. De asemenea, pasagerii vor avea acces la informații actualizate privind orarele și biletele disponibile. Cât privește achiziția biletelor inclusiv la bordul unităților de transport, soluția va fi aplicată pe termen mediu la inițiativa operatorilor de transport.

Semnarea acestui Memorandum reprezintă un angajament comun al partenerilor de a moderniza transportul interraional din Republica Moldova, a declarat secretarul de stat în domeniul transporturi, Mircea Păscăluță.

„Este un pas important spre digitalizarea plăților, creșterea transparenței și îmbunătățirea calității serviciilor oferite pasagerilor. Prin această colaborare, punem bazele unui sistem de transport mai sigur, mai comod și mai eficient, aliniat la standardele europene”, a declarat oficialul.

Managerul Regional Visa pentru Moldova și Caucaz, Diana Kiguradze, a subliniat că Visa este onorată să contribuie la transformarea digitală a transportului interraional din Republica Moldova.

„Acest proiect marchează un pas important spre integrarea serviciilor digitale în transportul public”, a mai spus Diana Kiguradze.

Extinderea proiectului va depinde de rezultatele etapei-pilot. Parteneriatul nu generează obligații comerciale directe, acestea urmând să fie stabilite prin acorduri specifice ulterioare.

Redacția  TRM

Redacția TRM

Autor

Citește mai mult