Social

Trenul de pompieri din Chișinău, cu zeci de tone de apă, tot mai des folosit în situații de urgență

Când incendiile scapă de sub control, pompierii pornesc pe șine. Trenurile speciale, încărcate cu zeci de tone de apă, ajung în cel mai greu accesibile zone. Capacitatea trenului de pompieri din Chișinău este de 120 de tone de apă, echivalentul a 30 de autospeciale. Viteza de deplasare poate ajunge până la 80 de kilometri pe oră.

TRM
Sursa: TRM

Un maistru mecanic și doi pompieri fac parte din echipajul unui astfel de tren. Turele lor durează 24 de ore, iar vagoanele sunt mereu încărcate cu apă. Atunci când se dă alerta, garnitura pornește spre locul incendiului, unde ceilalți pompieri care intervin cu utilaje de stingere au nevoie de rezerve suplimentare de apă.

„Pornim motorul motopompei, după se unesc toate furtunurile și dăm apa pentru incendiu. Apa din rezervoarele noastre o dăm la autospeciale”, a spus motoristul Constantin Rață.

Trenul de pompieri este dislocat în zona străzii Calea Basarabiei, unde se află baza de intervenție.

„Vara trecută au fost două incendii de proporție pe strada Muncești 801 și al doilea tot pe strada Muncești - la o fabrică de mobilă. La ultimul incendiu de pe Muncești 801 au fost cheltuite 100 de tone de apă. Mai ales în timpul verii, noi foarte des îl folosim la stingerea vegetației. Dacă calculăm, toate trenurile de pompieri pe care le avem vara aceasta - am intervenit în 30-40 de incendii de vegetație”, a declarat inspectorul superior pentru profilaxia antiincendiară, Vasile Surchiceanu.

„Este un ajutor foarte mare pentru a ne alimenta cu apă, are o capacitate mare, care ne permite să intervenim și să avem apă, care este un material principal pentru noi”, a menționat Andrei Lazarev, pompier.

Calea Ferată a Moldovei dispune de șase trenuri de pompieri, amplasate strategic la Ocnița, Ungheni, Bălți, Chișinău, Tighina și Basarabeasca. Fiecare garnitură are un sector bine delimitat de intervenție, pentru a asigura reacția rapidă în caz de incendii pe traseele feroviare.

Trenul din capitală a fost fabricat în anul 1983 și, vizibil, necesită renovare. Potrivit angajaților CFM, există deja un plan clar ca, până în 2026, acesta să fie supus unor reparații capitale.

TRM
Sursa: TRM
TRM
Sursa: TRM
Alexandr Statnîi

Alexandr Statnîi

Autor

Citește mai mult