Externe

Marile bănci din Rusia cer interzicerea reducerilor pe platformele online

Conducătorii celor mai mari cinci bănci din Rusia – Sberbank, VTB, Alfa-Bank, T-Bank și Sovcombank – au solicitat Dumei de Stat să interzică platformelor online de vânzări să ofere reduceri la produse fie din propriile fonduri, fie pentru plățile efectuate cu cardurile băncilor afiliate. Solicitarea a fost transmisă printr-o scrisoare colectivă adresată președintelui camerei inferioare a Parlamentului, Veaceslav Volodin, scrie The Moscow Times.

Aceștia propun interzicerea investițiilor marketplace-urilor în programe de bonusuri și subvenții de marketing, precum și impunerea unor prețuri uniforme pe platformele digitale, indiferent de metoda de plată utilizată.

Singurele excepții propuse ar urma să fie vânzarea produselor proprii ale platformelor și a bunurilor de importanță socială. O sursă dintr-o bancă a declarat pentru publicația Kommersant că instituțiile financiare sunt „furioase” din cauza practicii actuale privind reducerile.

Sovcombank a explicat că reducerile se aplică doar plăților efectuate cu carduri ale băncilor afiliate platformelor. Banca a numit această situație un „monopolism evident”, care provoacă „daune pe termen lung consumatorilor” și „subminează omogenitatea sistemului de plăți din țară”.

Anterior, șeful Sberbank, Gherman Gref, a declarat că platformele online au plătit cu 1,.5 trilioane de ruble mai puțin în taxe din cauza sistemului actual de reduceri.

Tatiana Kim, fondatoarea celui mai mare marketplace din Rusia, Wildberries, a remarcat că marile bănci s-au unit în ultimele luni încercând să interzică platformelor digitale să ofere reduceri. În același timp, potrivit ei, multe dintre aceste bănci – inclusiv Sberbank, T-Bank și Alfa-Bank – au propriile marketplace-uri și magazine online, în care aplică programe de reduceri și dezavantajează alte metode de plată decât cele proprii.

„După cum vedem, multe bănci au încercat să creeze marketplace-uri, dar nu au reușit. Pentru asta, desigur, trebuie pedepsite Ozon și Wildberries și, cel mai important, milioane de consumatori”, a spus Kim.

Ea a adăugat că marketplace-urile au învățat să elimine intermediarii din lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care produsele sunt mai ieftine pe platformele lor.

Totodată, milioane de antreprenori lucrează cu aceste platforme, fără acces la comerțul tradițional, iar produsele lor ajung până în cele mai îndepărtate regiuni ale țării.

„Propun ca toată lumea să joace corect și să pună în prim-plan interesele țării, ale oamenilor și bunăstarea acestora”, a concluzionat fondatoarea Wildberries.

După publicarea articolelor din Kommersant, responsabilii de relația cu presa de la cele mai mari bănci au declarat că nu sunt împotriva reducerilor de pe marketplace-uri, însă acestea ar trebui să fie accesibile tuturor cumpărătorilor, indiferent de instituția de credit sau metoda de plată utilizată.

„Acționăm deschis și în interesul clienților și suntem pregătiți pentru un dialog constructiv cu autoritățile de reglementare și cu marketplace-urile pentru a găsi soluții care să păstreze beneficiile pentru cumpărători și să asigure o concurență corectă”, au menționat instituțiile financiare.


Marketplace-urile reprezintă platforme de vânzări care le permite comercianților independenți să își vândă produsele prin intermediul unui site comun. Produsele sunt încărcate într-un catalog general și apar alături de ofertele altor vânzători.

Marketplace-urile sunt extrem de populare atât printre clienți, cât și printre comercianți. Pentru mulți, acestea au devenit un canal de vânzare esențial.

CITIȚI ȘI:

Ana Cebotari

Ana Cebotari

Autor

Citește mai mult