Compania „Teleradio-Moldova”, premiată de USM cu o diplomă pentru contribuția adusă jurnalismului și comunicării
De 45 de ani, Universitatea de Stat din Moldova (USM) pregătește jurnaliști care devin formatori de opinie. De-a lungul timpului, instituția a colaborat cu mai multe instituții media, inclusiv cu postul public de televiziune Moldova 1. Aceste parteneriate sunt foarte profitabile, atât pentru studenții cu ambiții mari, cât și pentru angajații din redacțiile de știri sau divertisment.
Compania „Teleradio-Moldova” a fost premiată cu o diplomă de recunoaștere pentru rezultatele remarcabile și contribuția adusă jurnalismului și comunicării.
„Eu cred că Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a USM este o pepinieră veritabilă pentru tot ce înseamnă somități ale mediului jurnalistic autohton. Chiar suntem ferm convinși că numai printr-un parteneriat autentic cu mediul academic, putem să ne asigurăm o continuitate a calității resurselor umane pe care le angajăm”, a declarat directorul general adjunct al Instituției Publice Compania „Teleradio-Moldova”, Andrei Zapșa.
Printre colaboratorii Facultății de Jurnalism se regăsesc numeroase instituții publice ale statului, precum și instituții media.
„Chiar acum inițiem o școală a tânărului lider, politic și civic. Printre aplicanți sunt foarte mulți absolvenți de la USM, jurnaliști, dar și oameni cărora le pasă de Republica Moldova. Și invers, de fiecare dată când, în special Facultatea de Jurnalism, cei de la Comunicare Publică ne cheamă ca să împărtășim experiențele noastre, o facem cu plăcere”, a menționat expertul la Watchdog, Andrei Curăraru.
„În cadrul Bibliotecii Naționale fac practica profesională studenții de la specialitatea „Biblioteconomie” și la fel, studenții de la specialitatea „Jurnalism”. Ei își desfășoară practica în cadrul secției „Marketing” și „Activități Socioculturale”. Ne bucurăm mult că ei reușesc să-și aplice cunoștințele în practică, să comunice cu angajații Bibliotecii Naționale și chiar să revină la bibliotecă”, a declarat directoarea Bibliotecii Naționale, Elena Pintilei.
Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării are în prezent peste 50 de astfel de parteneriate.
„Avem parteneriate cu piața muncii, pentru că învățământul jurnalistic este un tip de învățământ care efectiv nu poate exista fără piața muncii, fără aceste colaborări permanente, pentru că de regulă, piața muncii este cea care inserează absolvenții acestei facultăți. Și atât timp cât astăzi există interes din partea instituțiilor media să integreze acești absolvenți, respectiv înțelegem că va exista interes și din partea studenților pentru studiile la facultate”, a afirmat Victoria Bulicanu, decana Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării.
„Mă mândresc cu această facultate, fiindcă am putut să construim împreună din punct de vedere a investițiilor în patrimoniu, cu un sprijin enorm din partea partenerilor în dezvoltare în ceea ce privește întărirea capacităților de dezvoltare”, a declarat rectorul USM, Igor Șarov.
Prima înmatriculare a studenților la jurnalism a avut loc în 1966, în cadrul Facultății de Filologie a Universității de Stat. Astăzi, aproximativ 700 de tineri își fac studiile la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării. Gala de Colaborare și Inovare a ajuns la a cincea ediție.
CITIȚI ȘI:
USM a obținut peste 260 de distincții pentru performanțe în cercetare
Istoricul și rectorul USM, Igor Șarov, distins la Iași cu Premiul Negruzzi
