Social

„Profesiile viitorului”, campania care oferă noi oportunități pentru tinerii pasionați de creație

O nouă oportunitate pentru zeci de tineri pasionați de creație. Aceștia au aflat despre noile specialități precum: game design, producție multimedia sau animație chiar de la actualii studenți și profesori din cadrul Universității de Stat din Moldova (USM). Acțiunile au loc în cadrul Campaniei „Profesiile viitorului”, iar abiturienții spun că evenimentul este o posibilitate să-și găsească specialitatea.

Peste 180 de tineri au venit la primul centru de producție digital-media din țară, pentru a descoperi noile specialități care combină creativitatea și tehnologia digitală. Cei mai mulți s-au arătat entuziasmați de oferta de studii.

„O posibilitate să cunosc mai multe domenii. Dar am spus că dacă e despre creativitate, deodată mă bag”.

„Cred că o să rămân la game design. Faci ideea jocului și pare interesant. Trebuie creativitate, informatică câte un pic din fiecare”, spun tinerii.

Studenții care studiază deja noile specialitățile se arată convinși că au făcut cea mai bună alegere.

„Game design în general este o pasiune a mea. La universitate sunt foarte active perechile de practică unde simulăm acest domeniu. Când în Republica Moldova a apărut această răsuflare de profesii noi, am zis că da eu trebuie să fiu parte a acestei generații”.

„Am decis să aplic la una dintre profesiile viitorului pentru că este ceva cu totul nou, o specialitate unică. Învățăm discipline noi, interesante”, spun studenții.

„Anul trecut am avut concurs pentru locurile care au fost disponibile. Am admis 287 de tineri dar am avut interes din partea a 500. Copiii astăzi se joacă, sunt la calculator și este fain să le oferim oportunitatea de a urma o profesie legată de hobby. Am deschis trei laboratoare performante dotate cu stații grafice”, a declarat Doina Nistor, directoare de proiect.

Campania este organizată de Asociația Companiilor de Creație din Moldova, sub egida Ministerului Educației și Ministerului Culturii.

Citește mai mult