Social

„Air Moldova” a fost sancționată. Autoritatea Aeronautică Civilă: Pasagerii își pot revendica drepturile

Compania „Air Moldova” a fost sancționată pentru utilizarea de practici comerciale înșelătoare, încălcare care se pedepsește cu o amendă de până la 6000 de lei. Este rezultatul controlului de stat inopinat efectuat de Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC), care a constatat că operatorul aerian a admis mai multe încălcări cu privire la rambursarea banilor în contextul zborurilor anulate. Este vorba despre termenul de rambursare, care potrivit regulamentului, este de șapte zile, și nu 30, cum invoca compania.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

Controlul inopinat al Autorității Aeronautice civile a scos la iveală mai multe încălcări ale companiei „Air Moldova” privind compensarea și asistența pasagerilor atunci când sunt refuzați la îmbarcare, zborul întârzie sau chiar este anulat. Potrivit unui comunicat de presă emis de instituție, operatorul nu returna banii pentru bilete conform termenului indicat în regulament, ci îl depășea practic de cinci ori. Mai mult, pasagerii afectați de anulările zborurilor nu au fost informați nici despre normele de compensare și asistență conform Regulamentului. Lor nu le-au fost oferite nici coordonatele Autorității Aeronautice Civile. De asemenea, nu s-a respectat nici dreptul la deservire. Este vorba despre mesele și băuturile direct proporționale cu timpul de așteptare, cazare hotelieră, transport de la aeroport și locul cazării. În context, AAC a emis următoarea prescripție prin care operatorul aerian va rambursa costul total al biletelor tuturor pasagerilor, cărora le-au fost anulate zborurile în perioada 21-25 aprilie. Termenul limită este de 2 mai. Subsecvent, operatorul aerian vizat va prezenta tuturor pasagerilor afectați de anularea a 46 de zboruri în perioada 21-25 aprilie 2023 o comunicare scrisă, inclusiv în format electronic în care vor fi precizate normele de compensare și asistență.

Autoritatea Aeronautică Civilă reiterează că pasagerii își pot revendica drepturile, solicitând contravaloarea biletelor și pot beneficia și de o compensație care variază între 250 și 400 de euro, în funcție de destinație. Pentru acest lucru, aceștia trebuie să depună o solicitare în adresa companiei aeriene, iar dacă nu se soluționează situația, să scrie o reclamație la AAC la [email protected] și [email protected], sau să sune la numărul de telefon 022 82 35 83.

Instituția mai îndeamnă oamenii să analizeze atent riscurile în cazul procurării biletelor de avion de la operatorul „Air Moldova”, întrucât aceste zboruri ar putea fi anulate, iar probabilitatea compensării este minimă. Asta în contextul problemelor financiare cu care se confruntă operatorul.

Am încercat să obținem o reacție de la purtătorul de cuvânt al companiei, Iana Zidu, însă, aceasta nu ne-a răspuns la telefon. Nici pe paginile oficiale ale „Air Moldova” nu au fost publicate comentarii.

Amintim că recent, compania aeriană a adresat șefei statului, Maia Sandu, o petiție prin care a solicitat implicarea acesteia pentru neadmiterea falimentării. Compania a spus anterior că implicarea șefei statului ar fi ultima șansă de a salva operatorul național, în caz contrar va intra în faliment. Maia Sandu a declarat că aceasta nu intră în prerogativele Președinției și că resursele financiare sunt la bugetul de stat, însă datoriile acumulate trebuie să le întoarcă cei care le-au făcut. În același timp, președinta a menționat că autoritățile așteaptă noutăți de la Procuratură despre modul în care a fost falimentată această companie atunci când era în proprietatea statului, după care privatizată. Iar premierul Dorin Recean a menționat că Executivul nu va întreprinde niciun pas care ar da curs petiției.

Citește mai mult