Un val de caniculă s-a abătut asupra Europei. Temperatura aerului a urcat până la 40 de grade Celsius
Un val de caniculă s-a abătut asupra mai multor țări europene. Temperaturi de la 35 pînă la 40 de grade Celsius s-au înregistrat deja în Ungaria, Slovenia și Spania. Canicula va continua cel puțin până vineri.
Primul val de căldură din această vară a făcut cel puțin o victimă, în Slovenia. Un copil a murit, în timp ce se afla într-o mașină închisă, iar zeci de oameni au ajuns la medic cu insolație.
„Vârstnicii sunt persoanele care vin cel mai des să ceară ajutor pe timp de caniculă. De asemenea, persoanele care iau multe medicamente, muncitorii care lucrează în soare, precum și sportivii care joacă în condiții de căldură extremă”*, a declarat Peter Radselm, medic la urgență, Slovenia.
În Ungaria, a fost emisă o alertă de căldură de gradul doi pentru toată țara. Măsura este în vigoare până vineri. Decizia a fost luată, după ce au fost înregistrate temperaturi de aproape 40 de grade Celsius.
„Ambii copii poartă pălării și sunt protejați de soare. Pe timp de caniculă, încercăm să ne ferim la umbră sau să mergem în piscina interioară”, spun oamenii. Potrivit medicilor, cei mai expuși riscului sunt copiii mici, persoanele în vârstă și cele cu boli cardiovasculare.
Experții recomandă ca, pe timp de caniculă, oamenii să stea în locuri răcoroase și să bea multă apă, în special între orele 11 și 15.
Din cauza căldurii, în Budapesta, zilnic sunt distribuite gratis peste 20 de mii de sticle de apă de jumătate de litru șoferilor și pietonilor.
De asemenea, au fost amenajate câteva sute de locuri, cu apă rece și aer condiționat, unde oamenii se pot adăposti temporar, pentru a scăpa de arșiță.
„Punem la dispoziție umbrele pentru angajații noștri, în timpul serviciului. De asemenea, aceștia primesc apă în timpul lucrului”, a declarat un manager SPA.
De câteva zile, 20 de autospeciale udă în permanență străzile și liniile de tramvai din Budapesta.
Măsuri similare sunt luate și în alte orașe ungare, iar compania feroviară de stat a limitat viteza trenurilor la 80, iar pe unele secțiuni - și până la 20 de km/h.