Social

Pe șoseaua Balcani din Chișinău au fost demolate podurile vechi, iar în curând vor fi construite altele noi

În zona șantierului de reabilitare a podului peste râul Bîc și a pasajului peste calea ferată din sectorul Buiucani al capitalei, lucrările sunt în toi. Mai exact, pe șoseaua Balcani din Chișinău au fost demolate podurile vechi, iar în curând vor fi construite altele noi. Tot aici, vor fi instalate peste 50 de corpuri de iluminat. Deși proiectul este unul de amploare, responsabilii de la Administrația de Stat a Drumurilor spun că vor face tot posibilul să dea în exploatare sectorul până la sfârșitul anului 2025.

Potrivit autorităților, porțiunea șoselei Balcani până la strada Pietrăriei este traversată zilnic de aproximativ 40 mii de mașini, iar după modernizare drumului ambuteiajele practic vor dispărea în această zonă.

„În primul rând aduce un plus de siguranță, nu mai sunt puncte de conflict. Nu se mai așteaptă ca un anumit transport să vireze la stânga, acesta are banda dedicată. În planurile noastre sunt construcția a trei noduri rutiere, acesta este unul din noduri, următorul urmează să fie amenajat la intersecția cu strada Petricani și accesul către Ghidighici. Și al treilea nod este accesul către Grătiești”, a declarat directorul adjunct al ASD, Serghei Gălușcă.

Săptămâna aceasta vor începe lucrările de amenajare a stratului de pietriș, iar pe alte sectoare vor fi efectuate lucrări de pozare a conductei de canalizare pluvială.

Până acum au fost defrișați copaci, a fost scos stratul fertil și executat terasamentului din argilă. Totodată, au fost construite podețele pe drumul de acces către zona industrială „Pruncul".

„Am avut coordonări cu defrișări către Apele Moldovei, către Primăria Municipiului Chișinău, către Spații Verzi, către Agenția de Mediu. Deficiență de la electricitate pozată neconform până la sisteme de canalizare identificate post-factum, tot pozate neconfom. Și toate elementele astea în proces duc la acțiuni care nu au fost prevăzute din start și îngrelează implementarea obiectivului.” a mai adăugat Serghei Gălușcă.

Proiectul este finanțat din Fondul Rutier. Valoarea totală a investiției se ridică la aproximativ 175 milioane de lei, iar lucrările urmează a fi finalizate până la sfârșitul anului 2025. Miercuri, Guvernul urmează să majoreze Fondul Rutier până la 2,2 miliarde de lei.

Citește mai mult