Social

Așteptările profesorilor privind noul Curriculum național: Mai multă tehnologie și pregătire pentru disciplinele integrate

Din anul 2027, instituțiile de învățământ din Republica Moldova vor avea un nou Curriculum. Acesta presupune discipline școlare mai relevante și mai atractive, manuale interactive, învățământ orientat spre profesiile viitorului și descoperirea vocației elevilor. Profesorii speră ca noul concept să fie unul interesant și să ofere noi oportunități pentru elevi.

Moldova 1 / captură-video
Sursa: Moldova 1 / captură-video

Directoarea gimnaziului din satul Slobozia-Dușca, Criuleni, Tatiana Stahi, spune că noul concept este foarte necesar mai ales în era digitală. Totuși, este nevoie de a asigura instituțiile de învățământ cu echipamente și manuale noi, precum și de a crea condiții mai bune pentru elevi.

„Foarte importantă este asigurarea cu manuale, sperăm la niște manuale interactive, manuale cu coduri de scanare. În plus, aceste momente care sunt constatate în concept unirea unor discipline în niște discipline integrate solicită dotarea școlilor cu tehnică dacă devine robotica un obiect obligatoriu sau cel puțin la solicitare”, a spus Tatiana Stahi.

Școlile-pilot care vor implementa în prima etapă noul concept vor avea stabilite niște discipline obligatorii: Limba și literatura română, Limba străină, Istoria românilor și Universală, precum și Științe, o nouă disciplină la care elevii claselor I-VII vor studia fizica, biologia și chimia. Directoarea liceului din Măgdăcești, Criuleni, Elena Efros, este și profesoară de fizică. Chiar dacă va face cursuri de recalificare, directoarea spune că nu este suficient pentru a preda celelalte discipline.

„E necesar să se țină cont de nivelul de dotare a instituțiilor de învățământ, de capacitatea instituțiilor de învățământ, de nivelul de pregătire a cadrelor didactice care vor preda aceste obiecte comasate. Nu îi este ușor unui profesor de biologie, chimie, fizică să ducă știința. Trebuie foarte bine instruiți acești profesori”, a explicat Elena Efros.

„Ce ține de Limba și literatura română, mie îmi place cum este curriculumul nou pentru că corespunde acestor necesități ale societății. Îmi place că se pune accent pe alfabetizare și pe dialogul intercultural”, a menționat profesoara Liceului Teoretic Măgdăcești, Oxana Vapnișen.

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a prezentat joi, 16 mai, conceptul noului curriculum național. Autoritățile propun două perspective de schimbări. Disciplinele existente nu vor fi reduse, însă vor fi integrate cu noi discipline. Astfel, elevii din Republica Moldova ar putea studia, începând cu 2027, educația antreprenorială, ecologică, pentru media, sănătate și altele.

Noul Curriculum național este expus pentru dezbateri publice până în luna august 2024.

Citește mai mult