Compania „Teleradio-Moldova” contestă decizia Consiliului Audiovizualului
Compania „Teleradio-Moldova" va contesta decizia Consiliului Audiovizualului, prin care postul public de televiziune a fost sancționat cu amendă de cinci mii de lei, pentru că ar fi difuzat informații care pot fi calificate ca având caracter de agitație electorală. Mai exact, instituția face referire la un material difuzat de Moldova 1 în ziua alegerilor, pe 20 octombrie, în care a prezentat profilul celor 11 concurenți electorali. Administrația companiei consideră decizia CA drept una exagerată.
CA scrie în decizia emisă că Moldova 1 a prezentat „profilul celor 11 concurenți electorali conform buletinului de vot, prin prisma profesiei, funcțiilor pe care le-au deținut, afilierii și carierei politice, activității publice, implicării în diferite controverse, precum și sloganului de campanie, iar informațiile și expunerile consemnate constituie agitație electorală".
Potrivit directorului general al „Teleradio-Moldova”, Vlad Țurcanu, pe durata întregii campanii electorale, inclusiv în ziua alegerilor, postul public de televiziune nu a admis nicio încălcare pentru care să fie sancționată. Administrația companiei consideră decizia CA drept una exagerată, iar dacă televiziunea ar fi urmat abordarea CA, ar fi trebuit să evite și prezentarea declarațiilor candidaților la urne din ziua alegerilor.
„Dacă am urma această optică, pe care o are Consiliul Audiovizualului, atunci ar fi trebuit sau ar trebui să nu prezentăm nici declarațiile candidaților atunci când aceștia se prezintă la urna de votare, în ziua alegerilor. Deci ni se pare o exagerare, pe care o vom contesta în instanță și sperăm ca instanța să ne acorde dreptate”, a declarat directorul general al Companiei „Teleradio-Moldova”, Vlad Țurcanu.
Compania „Teleradio-Moldova" va solicita în instanță suspendarea executării deciziei respective cu ulterioara anulare a acesteia. Articolul 1 din Codul electoral definește agitația electorală drept apeluri, declarații, precum și acțiuni de difuzare a informației, care au scopul de a-i determina pe alegători să își dea votul pentru unii sau pentru alți concurenți electorali, sau pentru una dintre opțiunile la referendum. În acest sens, Compania consideră că autoritatea audiovizuală a constatat eronat că Moldova 1 ar fi admis agitație electorală. Or postul public, prin știrea despre cine sunt cei 11 candidați, nu a avut drept scop să-i determine pe alegători să-și dea votul pentru anumiți concurenți electorali.