Social

Semafoare instalate în zona Autogării de Nord doar de formă. Șoferii, nemulțumiți de ambuteiaje

Semafoarele inteligente instalate la intersecția străzilor Varnița, Ismail și Calea Basarabiei din Chișinău rămân de decor. Acestea au fost instalate și testate la începutul anului, fără alte rezultate vizibile. În special au de suferit șoferii, care pierd timp prețios în ambuteiaje. În același timp, funcționarii Primăriei spun că proiectul de fluidizare a traficului, în valoare de 12 milioane de lei, este implementat conform termenelor prevăzute în contract.

Intersecția este una dintre cele mai aglomerate din Chișinău. La începutul anului, autoritățile au instalat semafoare pentru a fluidiza traficul, însă soluția nu a funcționat. Acestea au fost conectate doar o singură zi și au creat confuzie în rândul șoferilor. Astăzi au rămas doar un decor stradal.

Astfel, ambuteiajele persistă în zonă.

„Sunt puse fără rost și nu funcționează. Au fost o dată pornite, am nimerit pe aici și a fost dezastru. Peste jumate de oră, le-au oprit. Trebuie reparat podul în primul rând și de făcut o centură, altfel, nu.”

„Cu semafoarele date trebuie să le ducă până la capăt, trebuie acolo de rezolvat, trebuie un specialist care să o ducă până la urmă. Nu-i atât de ușor, aici trebuie și alt pod și multe trebuie, dar nu sunt bani.”

„Ele ar fi bine să lucreze. Uneori, când vin la Chișinău, sunt ambuteiaje destul de mari aici. Dacă ar fi semafoare, cred că ar fi mai ușor, dar din păcate, nu funcționează. Pentru trei, patru semafoare, cam mult s-a cheltuit. Poate ele sunt din platină, din aur?”

„Este o zonă unde într-adevăr ar fi nevoie de o reformă, să se circule mai ușor. Într-adevăr este o zonă în care se circulă foarte, foarte dificil.”

„Mai bine ar fi niște marcaje. Ar fi bine de făcut un rond, de exemplu, cum se face în România, la Brașov. Practic au dispărut ambuteiajele. Dacă ar fi mai multe ronduri, ar fi mai accesibil.”

„Niște investiții făcute, care, din punctul meu de vedere, au fost pur și simplu bani spălați sau furați. Se circulă foarte greu, este destul de dificil în zona asta de circulat. Ar fi binevenit să funcționeze aceste semafoare, odată ce s-au făcut așa investiții.”

Autoritățile promit că vor rezolva problema, dar nu precizează în cât timp.

„Sensul giratoriu de la Tutun-CTC este doar o etapă de fluidizare a traficului în zonă. Pentru a putea conecta aceste semafoare este necesar de organizat și o bretea sub podul Mihai Viteazul. Ca sumă de investiție s-au alocat 12 milioane de lei și lucrările au fost executate conform contractului”, a declarat șeful interimar la Direcția mobilitate urbană, Dorin Ciornîi.

Semaforul din intersecția Varnița-Calea Basarabiei-Ismail face parte dintr-un amplu proiect de modernizare a nodului rutier din strada Ismail, menit să fluidizeze traficul. Proiectul presupune amenajarea a șapte intersecții moderne, dotate cu sisteme de semaforizare inteligentă, potrivit Primăriei Chișinău. Aceste semafoare sunt dotate cu senzori care monitorizează fluxul de mașini, iar un algoritm inteligent decide durata fiecărei faze de semafor. Autoritățile nu precizează când va fi implementat în practică acest sistem.

Evelina Curca

Evelina Curca

Autor

Citește mai mult