Social

Next Generation eCall: Serviciul 112 va fi alertat automat în cazul accidentelor rutiere

Răspuns mai rapid și eficient în cazurile de urgență. Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 anunță demararea proiectului Next Generation eCall, un sistem de alertare automată a serviciilor de urgență în cazul accidentelor rutiere, care va transmite în timp real informații esențiale despre locația și gravitatea accidentului rutier.

Un nou sistem modern de comunicații telefonice, care permite conectarea Serviciului 112 cu rețelele operatorilor de telefonie, a fost deja instalat. Acest lucru facilitează folosirea tehnologiilor moderne și oferă mai multe opțiuni pentru ca cetățenii să poată apela serviciul de urgență.

În acest moment, proiectul este în faza de testare și integrare, fiind realizat în proporție de 60%.

În paralel, Serviciul 112 colaborează cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) pentru ajustarea cadrului legislativ național, în conformitate cu cerințele Uniunii Europene privind interoperabilitatea sistemului eCall.

Serviciile vor fi disponibile începând cu jumătatea anului 2027 și vor contribui la sporirea siguranței cetățenilor și la eficientizarea intervențiilor în situații critice.

Proiectul este finanțat de către Uniunea Europeană (UE) prin programul Connecting Europe Facility for Transport. Bugetul total al proiectului, alocat pentru 38 de beneficiari din opt state membre ale UE și șase parteneri asociați din patru țări, este de 19.2 milioane de euro, dintre care jumătate este finanțat de UE.

Menționăm că, pe parcursul anului trecut, au fost înregistrate 2,4 milioane de apeluri la Serviciul Unic de Urgență 112. Dintre acestea, peste un milion și jumătate au vizat urgențe medicale.

CITIȚI ȘI:

Rodica Mazur

Rodica Mazur

Autor

Citește mai mult