Persoane publice, casieri pentru o zi într-un supermarket din capitală, în cadrul unei campanii caritabile
Jurnaliști, deputați, miniștri și artiști au lăsat pentru o zi birourile și scenele, asumându-și rolul de casieri într-un supermarket din capitală. Acțiunea are loc în cadrul campaniei „Să fii Moș Crăciun e Simplu!". Toate încasările de la casele deservite de persoane publice vor fi direcționate către proiecte sociale.


La una dintre casele de marcat l-am întâlnit pe ministrul Culturii, Cristian Jardan.
„O să lucrez la casă. Voi fi pentru prima dată în această postură, dar mă bucur că este vorba despre un proiect caritabil. Tot ce facem noi aici se va duce în ajutorul unei comunități, mai multor familii și mă bucur că sunt parte a unei inițiative atât de frumoase și atât de bune”, a spus Cristian Jardan.
„Dacă cineva dintre cei care merg la supermarket-uri după cumpărături cred că a sta la casă și a număra și a calcula este un lucru de nimic, se înșeală amarnic. Eu dacă mă las de profesia mea o să vin să lucrez la case”, spune jurnalistul Andrei Porubin.
„Ca și toată lumea bună care a acceptat această inițiativă, am fost pentru o oră casier. Întotdeauna când este un motiv de a face bine, nu ezit să o fac, dacă am timp și mi se pare că este o inițiativă foarte faină”, explică dirijorul Andriano Marian.

Oamenii care au venit la cumpărături au spus că nu se așteptau să fie deserviți de persoane publice și că apreciază inițiativa.
„Casierul meu a fost ministrul Culturii. Nu m-am așteptat, într-adevăr. Mă bucur că se organizează astfel de inițiative, e de lăudat și apreciez implicarea tuturor participanților în acest proces”.
„Eu susțin orice inițiativă caritabilă”.
„-Cunoașteți cine a fost casierul dvs.? - Sigur. Domnul Alexandru. Îl urmăresc, dar n-am visat să fie domnul azi casier. - Cum vi se pare aceasta inițiativă? - Foarte bună! De ce nu? Poate pe cineva sensibilizează chestia asta”.
Sumele încasate la casele special marcate vor face posibilă deschiderea unei săli de joacă și lectură în satul Izbiște, raionul Criuleni și va suplini fondul necesar procurării produselor alimentare pentru peste 150 de familii vulnerabile din 46 de localități rurale. Tot în cadrul campaniei, oamenii au putut cumpăra produse direct pentru familiile aflate în dificultate.
„Pe bradul de la intrare sunt poveștile persoanelor cu care noi lucrăm, a familiilor social vulnerabile, în care ei povestesc despre viața lor și despre necesitățile pe care le au acum în ajunul sărbătorilor. Deci, oamenii pot să contribuie cu un pachet cu alimentare sau igienice sau depinde ce este scris în scrisoare”, menționează președinta Asociației „The Moldova Project”, Victoria Morozov.
„-Ce produse ați luat? - Hrișcă, orez, mai multe crupe. De fiecare dată particip la așa fel de campanii pentru a ajuta copilașii nevoiași”.

Campania „Să fii Moș Crăciun e Simplu!” este organizată de Asociația „The Moldova Project” și se află la cea de-a V-a ediție.
CITIȚI ȘI:
Maia Sandu îndeamnă cetățenii să susțină producătorii locali prin campania „Cumpăr BUN de acasă”
„Crăciunul ne unește” - acțiune caritabilă cu elevi din școli profesionale și speciale
Târgul Internațional de Caritate în capitală. Oamenii au cumpărat produse în scop caritabil
Castane pentru caritate în Parcul Valea Morilor din capitală